logo Accenture Central Europe

Mobilní aplikace jsou nezbytné pro růst digitálního podnikání

Podle studie Accenture musí firmy zlepšit správu mobilních aplikací, jinak riskují plýtvání investicemi a zklamané uživatele. Aplikace se stávají nezbytnými pro podnikání, ale jejich správa zaostává.

Podle nejnovější studie společnosti Accenture rozpoznává velká většina vedoucích pracovníků přínos mobilních aplikací pro svůj podnik (87%), ale jen málo z nich je dobře připraveno na úspěšné zavedení a udržování těchto aplikací.

Zpráva "Růst digitálního podnikání: Zaměřeno na mobilní aplikace" zahrnuje vyjádření téměř 2000 vedoucích pracovníků. Ukázalo se, že v průběhu navrhování a vyvoje aplikací používá testovací program, který zahrnuje uživatelskou zpětnou vazbu, pouze 52 % dotázaných. Pouze 48 % provádí monitoring užití nebo analýzy, aby porozumělo uživatelsky problematickým místům v používaných aplikacích.

Podniky se na své aplikace dostatečně nezaměřují. Devět z deseti respondentů uvedlo, že vnímá vysokou zákaznickou poptávku po mobilních aplikacích, přesto má polovina respondentů pocit, že aplikace nelze z hlediska bezpečnosti dostatečně zajistit pro obchodní účely a pouze 45 % z nich používá nástroje pro okamžité hlášení pádu aplikace.

Pokud mají být aplikace opravdu efektivní, musí proběhnout důkladné testování ještě před spuštěním, a pak následovat důkladná správa aplikace. Nejen, že tak firmy budou mít spokojené uživatele aplikací, ale také zajistí, že bezpečnostní potíže budou řešeny jako průběžná priorita. Příliš mnoho společností zanedbává zlepšování svých současných aplikací a riskují tak znehodnocení vlastní investice.

Správa aplikace po celou dobu její životnosti předchází zhoršenému výkonu, který může frustrovat uživatele a vést k špatné uživatelské zkušenosti nebo k oslabené bezpečnosti.

Polovina respondentů (49%) uvedla bezpečnost jako největší problém, se kterým se potýkají při vývoji a správě mobilních aplikací. Po bezpečnosti jsou druhým největším problémem potíže s výkonem, jako je padání aplikace a programové chyby (37%). Přesto pouze polovina (55%) respondentů využívá nástroje pro sledování programových chyb a jejich opravy, aby těmto problémům předcházela. 

Podnikové aplikace budou hrát výraznou roli v dalším rozvoji jejich firem:

Přesto pouze necelá polovina respondentů využívá aplikace s cílem zlepšit efektivitu svého podnikání. Pouze 46% uvedlo, že využívá aplikace pro sledování produktivity (productivity apps), a pouze 44% využívá aplikace jako prodejní kanál, zákaznický nebo informační servis.

Další aplikace, které by podnikům mohly přinést výrazné provozní výhody jako mobile learning, nebo aplikace pro spolupráci, používá pouhých 35% firem, přestože 38% respondentů, kteří je v současné době nevyužívají, je plánuje zavést v následujících dvou letech.

Aplikace se stávají nezbytnými pro přístup k obchodním údajům potřebným pro rozhodování v reálném čase, ať už v rámci správy průmyslových procesů, spolupráce zaměstnanců, školicích programů, nebo zákaznické zkušenosti. Uživatelská zkušenost a výkon aplikace jsou důležitější než kdykoliv předtím. Výzkum Accenture ukazuje, že obchodní lídři nutně potřebují zlepšit správu svých aplikací, aby zajistili maximální výnos ze svých investic.

Další články k tématům - analýza - bezpečnost - monitoring - výzkum

Článek Accenture Central Europe ze dne středa 7. října 2015

Další články od Accenture Central Europe