logo SPSS CR, spol. s r.o.

RFM analýza, první krok na cestě k segmentaci zákazníků

Rychlý a snadný přístup k zefektivnění direct mailových aktivit poskytuje metoda RFM. Její největší přínos spočívá v tom, že dává firmám příležitost pro zlepšení marketingových kampaní a hlubší porozumění zákazníkům. RFM analýza je nejpřístupnější v softwarovém nástroji IBM SPSS Direct Marketing.

RFM je jednoduchá vizuální analýza nákupního chování zákazníků, která je cenným zdrojem nových poznatků a souvislostí. RFM analýza segmentuje zákazníky ve třech dimenzích: podle času, který uplynul od posledního nákupu (recency), dle četnosti nákupů (frequency) a podle celkové či průměrné peněžní hodnoty všech nákupů daného zákazníka (monetary). S nástrojem IBM SPSS Direct Marketing firmy dokáží velmi rychle a přesně vyhodnotit, jakou marketingovou strategii pro danou skupinu zákazníků zvolit, aby tito na specifickou reklamní nabídku zareagovali.

Jan Řehák, ředitel společnosti SPSS CR, říká : "RFM analýza je jednoduchá a účinná metoda pro cílené oslovení zákazníků. Aplikuje se v případech, kdy zákazníci u dané firmy již nějaké zboží zakoupili, cílem je tedy získat zákazníky pro opětovný nákup. Pro analýzu pomocí IBM SPSS Direct Marketing nejsou třeba žádná specifická data, která by se musela složitě sbírat či dohledávat. Nevznikají tedy žádné dodatečné náklady na sběr ani následnou přípravu dat. Vyhodnocují se pouze transakční údaje, které jsou ve firmách již k dispozici."

Pro práci se softwarem IBM SPSS Direct Marketing není třeba žádné statistické ani analytické zkušenosti či know how externích partnerů. "Naši analytici provádějí RFM analýzu také přímo nad daty klientů, kterým pak radí, jak s údaji nejlépe naložit, aby bylo dosaženo co největší návratnost investic," říká Jan Řehák.

Společnost SPSS CR poskytuje k softwaru IBM SPSS Direct Marketing a především k RFM analýze komplexní služby včetně odborného školení v rámci svého Centra výuky. Tyto kurzy jsou zaměřené jak na samotný software a jeho využití v marketingu, tak i na jiné aplikace vedoucí k zefektivnění marketingových aktivit pomocí nejnovějších technologických nástrojů.

Další články k tématům - analýza - IBM - Marketing - marketingových - RFM - SPSS - Jan Řehák

Článek SPSS CR, spol. s r.o. ze dne pátek 9. dubna 2010

Další články od SPSS CR, spol. s r.o.

ACREA CR představuje dataminingový nástroj IBM SPSS Modeler 16

ACREA CR je Advanced Business Partnerem IBM

SPSS CR se mění na ACREA CR

Kurz Centra výuky SPSS ČR: Praktická cvičení v modulu Statistics Base

Kurz Centra výuky SPSS ČR: Základy modulu IBM SPSS Statistics Base

Analýza dat tvoří budoucnost obchodních rozhodnutí

Kurz Centra výuky SPSS ČR: Výběrová šetření, jejich plánování a praxe

Software v boji proti kriminalitě a zločinu

Letní škola marketingového výzkumu

Evropští odborníci na Predictive Analytics míří do Říma

Rexer Analytics již potřetí zhodnotil roli data miningu v organizacích

RFM analýza, první krok na cestě k segmentaci zákazníků

Zdravotnické organizace si předepisují software IBM SPSS predictive analytics

IBM SPSS predictive analytics pomáhá bankám zlepšit vztahy se zákazníky

Společenská odpovědnost firem se nevytrácí ani za současné ekonomické situace

IBM SPSS Statistics 18 Direkt Marketing, nová verze statistického softwaru

Novým vlastníkem SPSS je IBM

Investice do vzdělání se vyplatí i v těžkých dobách

Software Smartreader od SPSS jako bonus

Letní škola data miningu SPSS s lektory ČVUT

SPSS CR a SCC organizují v Praze letní školu marketingového výzkumu

Software od SPSS podporuje platformu HP Neoview

Nová verze PASW Collaboration Deployment Services 4

Dataminingovými nástroji proti terorismu

SPSS Inc. získala ocenění 2009 SAP Pinnacle Award

Proti nezaměstnanosti lze úspěšně bojovat navzdory ekonomické recesi

SPSS se zaměřuje na komerční sféru

SPSS představuje novou verzi špičkového dataminingového nástroje

Obchodníci ignorují nebezpečí zadluženosti svých zákazníků

SPSS rebranduje kompletní produktové portfolio

Ocenění pro software SPSS

Softwarem proti finanční kriminalitě

Jak si udržet zákazníky i v době krize

Druhý ročník nezávislého datamingového výzkumu společnosti Rexer Analytics

K cestě do Bílého domu pomáhal Baraku Obamovi i analytický software