Interaktivní nabídku obchodů doplňuje také instalace tzv. chytrých zrcadel. Před nimi si můžete nejen vyzkoušet oblečení, ale rovnou si i prohlédnout, jak byste vypadali v jiné barevné variantě. Zrcadlo je navíc schopno vám na základě sortimentu v obchodě nabídnout další doplňky či oblečení, které by se hodily k tomu, co si právě zkoušíte.
"Díky novým technologickým možnostem se mění přístup obchodů k zákazníkům. V blízké budoucnosti už tak obchodníkům nepůjde primárně o prodej, ale o budování loajality a pozitivní zákaznické zkušenosti. Tímto způsobem se navíc otevírají možnosti propojení s věrnostními kartami. Chytré technologie zákazníka poznají a rovnou mu prostřednictvím výloh nebo obrazovek nabídnou produkty na míru. Obchody navíc také přemýšlí o zřizování coffee koutků, poradenství a další doplňkových službách tak, aby v nich lidé trávili co nejvíce času. Samozřejmě za dodržení předepsaných hygienických podmínek," říká Adéla Mikschiková, Business Developement Manager, IoT společnosti ADASTRA.
Automatizaci skladů a logistiky
Nové situaci se přizpůsobují i velké hobbymarkety. Jejich zákazníci si už na online nákupy zvykli. Obchody jim umožňují vybrat si zboží na internetu, provést nákup na dálku a nákup si pak jen na prodejně vyzvednout.
Co ale hobbymarkety trápí, je nedostatek potřebných a funkčních systémů. Zatímco dříve si zákazníci po obchodu hledali zboží sami, dnes to za ně dělají tzv. pickeři. Vychystávají zboží a připravují je zákazníkovi k vyzvednutí.
Pickerům ale chybí navigace a dobrý systém aktualizace zásob. V jeden moment totiž dochází v hobbymarketech k tomu, že prodávají online i offline zároveň. V praxi se tak mnohdy stává, že pickeři běhají po obchodě a hledají zboží, o kterém neví, že už není na skladě.
Jednotlivé položky se do systému nepropisují v reálném čase, a tak pickeři nevidí zboží, které je třeba už dávno vydané nebo prodané. Co je výsledkem? Nespokojený zákazník, nepřesnosti v inventuře, chybějící položky na skladech a neefektivní práce pickerů.
Jak automatizovat a zrychlit tyto procesy:
Článek ADASTRA, s.r.o. ze dne 9. října 2020 - pátek
Automatizace a interakce se zákazníkem pomůže dostat lidi zpět do kamenných obchodů
Konkrétní inspirace pro řešení digitální transformace napříč odvětvími