logo Aquasoft s.r.o.

Soutěž Global Management Challenge

Tým, který koordinoval specialista Aquasoftu, významně zabodoval v mezinárodní soutěži v oblasti strategie řízení firem. Umístění je cenné především tím, že Aquasoft jako jediný patron dosáhl stoprocentní úspěšnosti.

"Stoprocentní úspěšností máme na mysli fakt, že jsme to s jediným týmem dotáhli na medaili," říká s úsměvem Radek Častorál, který v Aquasoftu zastává pozici technologického konzultanta. Aquasoft byl v soutěži, na rozdíl od dalších patronů, poradcem pouze jediného týmu, přesto ho dokázal přivést až do Národního finále a na medailové umístění.

Global Management Challenge (GMC) je největší soutěží na světě v oblasti simulace strategie řízení společnosti. Soutěž je určena především studentům vysokých škol. Modelové obchodní společnosti soutěží na virtuálních trzích EU, NAFTA a internetu s cílem dosáhnout nejvyšší cenu za akcii a největšího tržního postavení. Cena za akcii pak určuje vítěznou společnost na trhu i vítězný tým soutěže.

Česká část soutěže vyvrcholila na konci března. Kombinovaný tým s názvem "Chrousti" složený ze čtyř studentů VŠE a MFF UK Ondřeje Fialy, Jana Voříška, Petra Lukavce, Lukáše Sýkory a zástupce společnosti Aquasoft Radka Častorála v ní získal třetí místo. Chrousti se v konkurenci 232 týmů postupně probojovali mezi osm nejlepších do Národního finále, kde nakonec skvěle zabodovali.

"Umístění si vážíme především proto, že jsme podporovali svůj tým v konkurenci takových gigantů jako je ČEZ, Microsoft nebo Škoda Auto," říká Radek Častorál z Aquasoftu. Podle jeho slov se Chrousti na rozdíl od jiných týmů, kterým pomáhali třeba loňští vítězové světového finále GMC nebo celé skupiny poradců, museli spoléhat pouze sami na sebe.

A proč název Chrousti, který mimo jiné zabodoval jako druhý nejoriginálnější název týmu ? "Chrousti mají tvrdé krovky a jen tak před něčím neutečou," dodává Radek Častorál. To se podle něj plně potvrdilo právě v soutěži, kde vládla tak tvrdá konkurence.

K principům soutěže Global Management Challenge

Každý tým se skládá ze třech až pěti soutěžících, přičemž na začátku dostane přidělenou virtuální společnost a údaje charakterizující její postavení na trhu. Všechny týmy jsou pak náhodně rozděleny do skupin po sedmi až osmi týmech. Ty mezi sebou soupeří nastavováním velkého množství parametrů své firmy a vytvářejí tak dynamické konkurenční prostředí. Speciální počítačový software vyhodnocuje důsledky všech jejich vypracovaných rozhodnutí v oblasti marketingu, výroby, lidských zdrojů, logistiky a financí a stanovuje na základě vybraných ukazatelů (zisk, likvidita apod.) konečnou cenu akcie společnosti na burze. Počítačový model dál simuluje reálná rizika pro činnost firmy a úlohu jednotlivých divizí. Tým se učí vypracovávat strategii rozvoje, plánovat a pracovat s informacemi, čelí rostoucí konkurenci a reaguje na požadavky a změny trhu.

Článek Aquasoft s.r.o. ze dne 8. dubna 2008 - úterý

Další články od Aquasoft s.r.o.