logo ARBES Technologies s.r.o.

ERP ARBES FEIS: nová verze s podporou ISDOC

Mezi hlavní novinky podnikového informačního systému ARBES FEIS ve verzi 11 patří podpora elektronické fakturace ISDOC, modul CSÚIS pro export účetních sestav do formátu XML a plná kompatibilita s nejnovějším operačním systémem společnosti Microsoft, Windows 7.

Systém ARBES FEIS 11 nově podporuje elektronickou výměnu faktur a daňových dokladů s jinými systémy podporujícími formát ISDOC. Modul ISDOC, jež je nyní standardní součástí všech instalací, slouží k importu dokladů ze souborů ISDOC do informačního systému.

Velkým přínosem ISDOC je zkrácení doručení faktury z několika dní na pár vteřin - značně se tak urychlí mezifiremní platební styk. Zároveň dojde k omezení nadbytečných manuálních činností, jako je tisk faktur, jejich posílání a zanášení do ERP. Firmy by kromě toho měly ušetřit také za tisk a posílání klasickou poštou.

V neposlední řadě je třeba zdůraznit rovněž jistotu doručení - odběratel už nebude moci dny a týdny dokola tvrdit, že fakturu neobdržel. Modul se spouští jednoduše přes zástupce nebo automaticky „poklepáním“ na importovaný soubor. Pro export primárních dokladů je nově k dispozici operace "Export ISDOC", která slouží k vytvoření souborů obsahujících vybrané doklady ve formátu ISDOC pro účely elektronické fakturace.

Součástí nové verze ERP řešení ARBES FEIS se stal také modul CSÚIS, který obsahuje účetní sestavy pro příspěvkové organizace upravené pro export do formátu XML předepsaného pro následný přenos do Centrálního systému účetních informací státu. Účetní sestavy se ukládají do archivu, kde se konsolidují, a následně dochází k jejich zpracování pomocí odpovídající uživatelské sestavy. Modul obsahuje rozvahu, výkaz zisků a ztrát a přílohu uzávěrky. Řešení zahrnuje i potřebné rozšiřující atributy středisek.

Celý systém dále dostal novou vizuální podobu. Vzhled oken aplikace a polohu tlačítek v číselnících je navíc možné ovlivnit v Uživatelských nastaveních. Zajímavostí je rovněž přítomnost nového režimu práce s řešením ARBES FEIS. Kromě běžného přístupu je nově možné nastavit také přístup pouze pro čtení. V tomto režimu nejsou dostupné žádné operace, které modifikují data - záznamy lze pouze prohlížet. To je vhodné například pro uživatele, kteří potřebují pravidelně nahlížet na detaily jednotlivých dokladů v systému. V přehledu aktivit jsou pak nově rozlišena přihlášení v běžném režimu od přihlášení pouze pro čtení. Podle režimu přihlášení je rovněž možné přehled filtrovat.

ARBES FEIS ve verzi 11 je kompatibilní s nejnovějším operačním systémem společnosti Microsoft, Windows 7. Náročná certifikace prokázala, že se zákazníci mohou spolehnout na maximální podporu funkcionality řešení ARBES FEIS v prostředí nového operačního systému, stejně jako na jeho snadné a bezproblémové užívání.

První verze řešení ARBES FEIS, určeného primárně pro větší společnosti, byla na trh uvedena již v roce 1994 a dnes jej využívá více než 120 zákazníků z řad obchodních, leasingových a finančních společností a zdravotních institucí. Ke spokojeným zákazníkům patří například Mafra, CCS, GE Money Bank, Povodí Vltavy či Zdravotnický holding Královehradeckého kraje.

ARBES FEIS nabízí komplexní správu ekonomické a účetní agendy klienta s možností jak přizpůsobení se stávajícím interním pracovním postupům a dělbě práce, tak racionalizace zavedením postupů nových. Řešení je vybaveno sadou rozhraní pro komunikaci s aplikacemi elektronického bankovnictví, Českou poštou a jinými externími aplikacemi. ARBES FEIS je plně kompatibilní s databází Oracle 10g a 11g.

Článek ARBES Technologies s.r.o. ze dne 15. listopadu 2010 - pondělí

Další články ARBES Technologies s.r.o.