0800 je"/> Chcete také Zelené číslo
logo itpoint.cz

Chcete také Zelené číslo

Mít Zelené číslo je jistě fajn. SPT Telecom za nás masivní reklamou masíruje zákazníky ve smyslu, že jen firma s číslem začínajícím 0800 je ta správná a nejlepší. Telecom to samozřejmě nedělá z dobročinnosti. Zelenou linku platí volaný a to nikoliv levně. Jen pro zopakování, potřebujete …

Mít Zelené číslo je jistě fajn. SPT Telecom za nás masivní reklamou masíruje zákazníky ve smyslu, že jen firma s číslem začínajícím 0800 je ta správná a nejlepší. Telecom to samozřejmě nedělá z dobročinnosti. Zelenou linku platí volaný a to nikoliv levně. Jen pro zopakování, potřebujete mít alespoň jednu normální telefonní linku, na kterou budou přesměrovány příchozí hovory z čísla 0800. Jinak ji používáte bez dalších změn. Zřízení Zelené linky stojí nyní 3500 Kč, měsíční paušál je buď 1500 Kč, vyberete-li si sympatické číslo sami, anebo 500 Kč, spokojíte-li se s přidělením čísla z volné kapacity. Dále ještě měsíčně připlácíte 105 (147) Kč, pokud mají být příchozí hovory podle denní doby přesměrovávány na Vámi určené další číslo (tři čísla celkem). Vlastní sazba 4Kč/min za (příchozí) hovory pak převyšuje částku za místní hovor 3x ve špičce a 6x mimo špičku. V podstatě odpovídá pravděpodobné výši propojovacích poplatků, jak je SPT platí ostatním operátorům za hovory do své sítě. Je zde samozřejmě sympatická možnost bezplatného volání z mobilních telefonů, možná se někomu může za takto nastavených podmínek vyplatit Zelená linka právě pro tento účel, tedy pro vnitrofiremní komunikaci z mobilů.

Mimochodem napadlo někoho, proč se služba nazývaná mezinárodně freeline počeštila právě do zelené barvy? Jak již ví náš hudební svět, také “Modrá je dobrá” jistě i jiné barvy by se našly. Asi to byla dopravní asociace free – volno – zelený signál.

Poněkud omezenou variantu nyní můžete nalézt pod názvem Memobox. Pod tímto názvem SPT nabízí virtuální záznamník. Zatím nic zajímavého, že? Ale díky kombinaci možnosti volat přímo schránku přes jednotné číslo 096 a tedy za místní tarif (2´/4´) nechávat vzkazy od Ostravy po Cheb, tyto vzkazy pak bezplatně vybírat přes číslo např. 0800111213 a konečně pro takovou schránku ani nemusíte být klient SPT. Za únosných 50Kč měsíčně tak získáte své vlastní číslo.

Pravda, nevýhody jsou jasné, záznamník má do přímého spojení daleko, to že volám za místní tarif místo za meziměstský mne také příliš nevytrhne – jak dlouho asi takový hovor pro zanechání vzkazu může trvat, že? To by bylo, abych ten vzkaz nezvládl během 36 sekund mezi impulsy II. meziměstského pásma ve špičce. Navíc, celkem pochopitelně, z mobilních sítí je volání pro zanechání vzkazu tarifováno stejně jako do pevné sítě. Třešinkou je tedy hlavně bezplatné vybírání vzkazů. Lze si také nastavit, aby Vás schránka sama zavolala. Za takové hovory už samozřejmě platíte. Pokud to půjde i na mobilní telefon, s identifikací volajícího, šlo by tak odmítnutím hovoru a následným voláním 0800 mít výhodný komunikační nástroj. Je to tak trochu hozená rukavice mobilním operátorům, kteří volání do svých schránek obvykle zpoplatňují. Jako možná cílová skupina se mohou jevit i potenciální uživatelé předplacených GSM telefonů. Pravda, pro zločince bude schránka asi málo operativní, u teenagerů by mohla zabodovat cena a diskrétnost, třeba před zvídavými rodiči.

Článek ze dne 20. června 1999 - neděle

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou