logo itpoint.cz

Lucent obviněn z výpadku amerického operátora MCI WorldCom

Upgrade software podle MCI WorldCom zavinil desetidenní výpadek hlavní ústředny sítě. Operátor se ale k celé nepříjemnosti postavil čelem. Jakpak asi by to bylo u nás?

Vyřazení MCI World Com Inc. z provozu na 10 dnů bylo způsobeno díky novému upgrade programového vybavení z produkce Lucent Technologies Inc., který provozovatel začal využívat před čtyřmi týdny, sdělil oficiálně MCI WorldCom.

Občasné výpadky, jenž začaly v pátek 5.srpna, byly nakonec vysvětleny, ale až potom co MCI WorldCom vypnul postiženou část své sítě v sobotu po téměř 24 hodinách problémů.

Zákazníci postižení výpadkem provozu během poruchy dostanou kredit dvou dnů provozu za každý den, po který byli odstřiženi od datových linek, tento kredit ve většině případů bude rovný ceně 20 dnů bezplatného provozu, prohlásil prezident MCI WorldCom Bernard Ebbers během tiskové konference.

"Během výpadku jsme ne vždy dokázali vyhovět očekávání našich zákazníků", prohlásil Ebbers. MCI WorldCom nedokázal ani úplně vysvětlit příčinu výpadku a své vlastní kroky k vyřešení potíží.

"Fakt je, že jsme nezískali odpovědi na všechny otázky a stále zkoumáme některé softwarové verze, které měly za následek pád sítě."

Firma dosud stanovila, že výpadek začal jako důsledek vady programového vybavení Lucentu, které bylo nahráno do hardware v jednom ze čtyř nejvýznamějších uzlů sítě MCI WorldCom. Postižená část sítě je jediná, kterou MCI WorldCom, využívá k obsluze zákazníků s požadavky na mezinárodní datové okruhy.

Tato specifická síť obsluhuje 3,000 zákazníků, včetně např. America Online Inc. a Chicagské burzy, a sestává z 300 různých směrovačů a spínacích uzlů. Před výpadkem byla síť přezkoušena odborníky z Lucentu, jako vyhovující ve všech potřebných výkonných parametrech pro síť jejího rozsahu, prohlásil oficiálně MCI WorldCom.

"Lucent uznal plnou zodpovědnost a potvrdil, že to byl problém zavedení software," uvedl Ebbers ve vztahu k zamýšlenému zdokonalení sítě dovolujícímu rozšířit ji během několika dalších roků tak, aby vyhověla rostoucí provozní poptávce zákazníků.

"Vrátili jsme se zpět k software, který nám úspěšně nepřetržitě fungoval po dlouhou dobu, a my neplánujeme znovu dávat v sázku naši síť, při nejmenším dokud příčina softwarové chyby není spolehlivě odstraněna a opravena," prohlásil Ebbers.

Článek ze dne 30. srpna 1999 - pondělí

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou