logo itpoint.cz

ATT chce více než jen svůj niklák

Bývalá máma amerických telekomunikačních firem chce větší sousto z činnosti e-commerce. Navrhovaná širokopásmová cenová struktura by účtovala provize prakticky za všechna zákaznická kliknutí a prodeje.

AT&T zvažuje záměr účtovat internetovým obchodníkům za dodání zákazníků na jejich webové stránky plus provize za zboží, které zákazníci nakoupí, uvedli v pondělí průmysloví analytici. Podle pravděpodobného plánu, americká jednička mezi telefonními firmami a kabelovými televizemi by si účtovala za každého zákazníka, kterému zpřístupní nějakou stránku e-commerce přes vysokorychlostní komunikační sítě AT&T. Také by obdržela další provize, když zákazníci něco koupí, řekl Ken Gartner, analytik McGee Group. AT&T odmítl komentovat libovolné budoucí plány. Provize za každou transakci by znamenala odchylku od paušálních sazeb nebo poplatků založených na intenzitě provozu - tak jak telekomy typicky účtují přenos informací na jejich sítích nebo správu firemních webových míst.

Záměr je ještě nerozhodnutý

Peníze nemohou plynout jen za poskytování místa pro web hosting. Zpeněžený může být přece každý kousek činnosti, řekl nezávislý telekomunikační analytik Jeffrey Kagan. AT&T plánuje prosazení nové skladby poplatků napřesrok, uvedl McGee. Jiní analytici tvrdí, že nové plány cenotvorby jsou ještě ve stádiu úvah a nebylo udělané žádné rozhodnutí. Poplatky by se vztahovaly na provoz a transakce na jejich vysokorychlostní širokopásmové datové síti, řekl McGee. AT&T už má podobné zkušenosti ve svém rozhlasovém podnikání. Nové poplatky by dovolily AT&T generovat větší množství peněz ze širokopásmových sítí a získávaných přes nově nabyté Tele-Communications Inc. a Media One Group To by také snižovalo závislost AT&T na jeho scvrkávajícím se trhu odběratelů meziměstských telefonátů, tvrdí analytici.

Článek ze dne 17. října 2000 - úterý