logo itpoint.cz

Český Telekom nabízí "nejlevnější" mezinárodní volání

Teoreticky by se měli dosavadní poskytovatelé internetového volání leknout. Telekom ale svůj rybník zdaleka nevypouští

Tisková zpráva, kterou dole citujeme, již oběhla asi všemi médii. Dlouho Telekomem odmítaná a pomocí ČTU i omezovaná služba nakonec přece jenom našla svou cestičku. Je jasné, že omezením na mimošpičkový provoz sleduje Telekom udržení lukrativních příjmů za mezinárodní hovory od podnikatelské sféry. Xcall využijí skutečně jen jednotlivci v mimopracovní době. Trochu mi to připomíná nedávnou akci Radiomobilu, kdy bylo volání z jeho sítě za polovic, ovšem nikoliv ve všední den. Inu revolučnější počiny, jako den bezplatného volání, kterým před lety jeden z německých operátorů testoval kapacitu své sítě, anebo alespoň několikatýdenní bezplatné volání z metra od Eurotelu, čeká na své následovatele. Uvidíme, jak Oskar oslaví svá jubilea.

Bude také zajímavé vyzkoušet, jak rychle půjde přenášet přes Xcall data a faxy. Možná teď skutečně dojdou většího využití funkce odloženého přenosu. Zajímavé je také použití volačky 052 jako náhradu obvyklých 00, jako přestupního znaku mezinárodního volání. Poněkud to narušuje logiku očíslovacího plánu, pokud ovšem pominu žertovnou možnost, že technologie pro Xcall je soustředěna zrovna v Brně. Ale konec konců, i mobilní operátoři nepostupovali jinak.

Také se těšíte, až Český Telekom (ČT) nabídne levnější volání do mobilních sítí? Připadá vám to při povědomí dělení výnosů jako nesmysl? Když takto mohou již postupovat některé drobné firmy, ČT by neměl váhat. Jak by se asi tvářili mobilní operátoři, kdyby je ČT požádal o přímé napojení do jejich ústředny, tak jako jiné velké podniky, kterým to je totéž nabízeno právě pro úsporu nepopulární desetikoruny za minutu? Přece jen by bylo pod úroveň ČT mít rozmístěné baterie GSM bran, že? Anebo by takové zlevněné služby mohla nabízet některá dceřiná firma.

Napište své názory a nápady i pro ostatní pod článek.

---tisková zpráva---

ČESKÝ TELECOM, a.s., nabízí nejlevnější volání do zahraničí - telefonování pomocí nové služby Xcall (22.03.2000)

Akciová společnost ČESKÝ TELECOM dnes uvedla na trh novou službu Xcall umožňující zákazníkům nejlevnější telefonní spojení do nejčastěji volaných zemí při využití nejmodernější internetové technologie pro voice over IP.

Prostřednictvím Xcallu lze velmi jednoduše a nejlevněji telefonovat pouhým vytočením předčíslí 052 a volaného čísla. Službu není třeba nikde objednávat ani aktivovat. Přístup k Xcallu je zcela bezplatný, platí se pouze provolané minuty. Službu lze použít pro levné telefonování i z telefonních automatů a rovněž prostřednictvím oblíbené předplacené Karty X.

Ve srovnání s jinými alternativami pro hovory do zahraničí (včetně internetového volání mobilních operátorů) poskytuje služba Xcall ČESKÉHO TELECOMU v současné době jednoznačně nejlevnější telefonní spojení. Minutu hovoru z běžné telefonní stanice do Německa, Rakouska, ale dokonce i do Velké Británie lze pomocí služby Xcall pořídit za bezkonkurenčních 6,00 korun (včetně DPH). Stejně dlouhý hovor do USA či Kanady vyjde na pouhých 8,00 Kč.

Zvýhodněné hovorné poskytuje služba Xcall v pracovních dnech od 17 do 7 hodin a během víkendových a svátečních dnů bez omezení. Mimo tuto dobu budou hovory uskutečňované přes službu Xcall účtovány za standardní cenu pro volání do dané země v době silného provozu. Službu Xcall je bezprostředně po spuštění možné využívat pro volání do 13 zemí (Francie - 6,50 Kč, Itálie - 7,50 Kč, Kanada - 8,00 Kč, Německo - 6,00 Kč, Nizozemsko - 6,50 Kč, Polsko - 7,50 Kč, Rakousko - 6,00 Kč, Rusko, Moskva - 10,00 Kč, Rusko, Petrohrad - 12,00 Kč, Rusko, ostatní - 16,00 Kč, Slovensko - 7,50 Kč, Švýcarsko - 7,50 Kč, Ukrajina - 18,00 Kč, USA - 8,00 Kč, Velká Británie - 6,00 Kč). Během roku bude ČESKÝ TELECOM jejich počet dále rozšiřovat.

ČESKÝ TELECOM, a.s., poskytuje službu Xcall společně se svým americkým partnerem - společností URSUS TELECOM (UTCC) na bázi nejmodernějších technologií vyvinutých firmou Volcatec a CISCO. Tento přístup umožňuje ČESKÉMU TELECOMU, a.s., využití výhody technologie INTERNET pro mezinárodní telefonii při současném snížení nákladů na poskytování služby. Toto snížení nákladů se promítá do koncové ceny pro zákazníka.

VLADAN CRHA
tiskový mluvčí

Článek ze dne 23. března 2000 - čtvrtek

M-Files - Document Management System