logo itpoint.cz

Pod heslem IP BEZ KOMPROMISU představila firma Alcatel nejvyspělejší technické řešení pro datovou a hlasovou komunikaci - Alcatel OmniPCX 4400

Ve středu 31.5. 2000 se v pražském hotelu Hilton uskutečnila prezentace firmy Alcatel, kde se sešlo kolem sta účastníků z řad významných zákazníků a obchodních partnerů známého dodavatele telekomunikačních technologií. Díky pozvání jsmě měli možnost účastnit se velmi zajímavé a profesionálně provedené prezentace.

 HOTEL HILTON U příležitosti uvádění nových produktů na trhu v ČR pořádala firma Alcatel dne 31.5. 2000 prezentaci v pražském hotelu Hilton. Akce byla zaměřena na seznámení s novým produktem - komunikačním serverem Alcatel OmniPCX 4400, který dokonalým způsobem integruje přenos hlasu do datového prostředí a vytváří tak novou generaci pobočkových telefonních ústředen na bázi IP telefonie.

Firma Alcatel v průběhu roku 1999 přeorientovala své strategické zaměření a cíle na telekomunikační technologie a oprostila se od všech ostatních aktivit (nábytek, vinařství, jaderná energetika atd.). Celkový výnos z prodeje podílů ostatních aktivit ve výši cca 24 mld. USD byl reinvestován do rozvoje telekomunikačního programu společnosti s cílem dostat se z pozice výrobce pobočkových systémů do pozice světového lídra v oblasti konvergence hlasových a datových služeb. To, s čím jsme měli možnost se na prezentaci seznámit svědčí o tom, že Alcatel myslí svá slova zcela vážně a jde systematicky tou správnou cestou za vytčeným cílem.

Vlajkovu lodí Alcatelu v nabízeném sortimentu pobočkových telefonních ústředen se stává systém Alcatel OmniPCX 4400, který slouží pro transparentní (uživatel tedy ani nepozná, zda telefonuje po hlasové nebo datové síti) konvergenci hlasu a dat. Jedná se vlastně o ústřednu Alcatel 4400 (viz detailní info o ústředně v katalogu PBX), kterou je možné vystavět až do 5000 přípojných bodů, v případě síťového uspořádání je to až 50000 přípojných bodů.. Menším bratrem systému Alcatel OmniPCX 4400 je systém Alcatel Office s maximální kapacitou 128 přípojných bodů.

Z Vaší ústředny Alcatel 4400 můžete pomocí jednoduchého upgrade vytvořit komunikační server a začlenit jej do stávající datové podnikové sítě se 100% zachováním všech služeb telefonní ústředny. U Alcatelu hovoří o tzv. IP telefonii bez kompromisů - bez snížení uživatelských vlastností a podporou všech aplikací, tak jak jsme zvyklí z hlasových přenosů. Upgrade spočívá v nahrání nového řídícího SW a doplnění HW o desku LIOE, která zajišťuje vlastní propojení do ethernetové sítě (v základním provedení s 12-ti VoIP kanály s možností rozšíření na 1000 kanálů).

Dalším krokem do světa IP telefonie se systémem Alcatel OmniPCX 4400 je doplnění digitálních telefonních přístrojů řady R e f l e x o speciální modul (IP enabler), jehož prostřednictvím telefonní přístroj připojíte přímo do Vaší firemní datové sítě. Velkou výhodou je to, že součástí modulu je další port umožňující připojení vlastního PC - pracovní stanice do datové sítěi, aniž by bylo nutné její další rozšíření. Přidělení IP adresy telefonnímu přístroji je automatické. Napájení přídavného modulu je realizováno buď prostřednictvím ethernetové sítě nebo pomocí síťového adaptéru.

 telefon REFLEX FIRST
telefon REFLEX FIRST

 telefon REFLEX EASY
telefon REFLEX EASY

 telefon REFLEX PREMIUM
telefon REFLEX PREMIUM

 telefon REFLEX ADVANCED
telefon REFLEX ADVANCED

koncové ceny telefonů jsou v rozpětí od 2.148 - 8.327 Kč bez DPH

Další novinkou podporující IP telefonii je SW Alcatel 4980. Jedná se o SW nadstavbu k Vašemu telefonnímu přístroji Reflex. Pomocí tohoto SW můžete nejenom samostatně telefonovat z připojeného PC - pracovní stanice, ale máte přímý přístup ke všem službám systému Alcatel OmniPCX 4400. Tento SW je výhodný především pro detašovaná - vzdálená pracoviště nebo tzv. homeworkery, kdy se telefonní přístroj jeví jako telefonní pobočka mateřské telefonní ústředny s využitím všech jejich nastavení a služeb. Takovéto pracoviště je opět tvořeno telefonním přístrojem řady Reflex s IP enablerem a speciálním modulem, který umožní připojení k vlastní datové síti.

V rámci prezentace byla předvedena praktická ukázka, kdy bylo z hotelu Hilton sestaveno přes modem datové spojené po klasické analogové telefonní lince se serverem Alcatel OmniPCX 4400 a z připojeného PC s instalovaným SW Alcatel 4980 bylo voláno na vybranou telefonní pobočku systému Alcatel OmniPCX 4400 ve firmě Alcatel v Praze 7.

Další zajímavou novinkou bylo představení tzv. WEB CALL CENTRA, které bylo také prezentováno praktickou ukázkou. Představte si, že na některé z Vašich stránek firemní internetové prezentace máte klasické tlačítko pro link, které po odkliknutí na něj zrealizuje kontakt s agentem Call Centra, jehož základem je systém Alcatel OmniPCX 4400. V okamžiku sestavení spojení s agentem Call Centra dojde automaticky k synchronizaci vašich obrazovek. Nyní můžete po agentovi žádat libovolné informace, psát si s ním textové zprávy, požádat jej třeba o odeslání celé WEB stránky, kterou se Vám z nějakých důvodů nepodařilo vlastními silami najít nebo otevřít. Prostřednictvím formuláře můžete také agenta Call Centra požádat o jeho zpětné zavolání na určené telefonní číslo nebo pokud je Váš PC k tomu vybaven (multimediální PC), může agent volat přímo Váš počítač.

V našem případě praktické ukázky bylo po navázání spojení s Call Centrem vyžádáno a následně zrealizováno ze strany agenta spojení na mobilní telefon. Pro účel předvedení WEB CALL CENTRA byla dočasně pro otestování na URL adrese http://www.iol.cz/podpora/test/clicklocall.php3 zřízena stránka s příslušným odklikem pro link na vlastní Call Centrum Alcatel.  WEB CALL CENTRUM

V blízké budoucnosti najdete příslušné tlačítko, které Vás spojí s Call Centrem Alcatel OmniPCX 4400 Českého Telecomu přímo na adrese http://www.iol.cz , kde by mělo být připraveno při plném provozu až 30 agentů !

Podle předpokladů odborníků od Alcatelu se bude podíl využívání IP telefonie prudce zvyšovat a do dvou let ji bude využívat více jak 25 % uživatelů. Systém Alcatel OmniPCX 4400 je otevřený novým technologiím, garantuje ochranu investic uživatele a je plně kompaktibilní se zařízeními ostatních výrobců.

Děkujeme pořadatelům prezentace za milé pozvání a přejeme mnoho obchodních úspěchů.

 www.alcatel.cz
Alcatel Czech s.r.o.
U Uranie 18
170 00 Praha 7
TEL 02 66 094 111
FAX 02 66 094 222

alcatel@alcatel.cz

Článek ze dne 1. června 2000 - čtvrtek

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou