logo itpoint.cz

Alcatel Czech oslaví v letošním roce 10 let působení na českém trhu

Za tuto dobu společnost uvedla desítky produktů a řešení, které významným způsobem přispěly k rozvoji telekomunikací v České republice, deset nejvýznamnějších Alcatel připomíná na letošním veletrhu Invex 2001

Společnost Alcatel Czech oslaví v letošním roce 10 let působení na českém trhu. Za tu dobu na něj Alcatel uvedl desítky produktů a řešení, které významným způsobem přispěly k rozvoji telekomunikací v České republice. Deset nejvýznamnějších si připomínáme na letošním veletrhu Invex 2001.

  1. Alcatel 1000 S12
    Telefonní ústředny Alcatel 1000 byly zavedeny ve více než 145 zemích na pěti kontinentech a využívá je více než 700 regionálních, národních a mezinárodních operátorů. V Evropě obsluhují 127 a v Asii 126 milionů instalovaných linek. V České republice slouží od roku 1992. Celkem 80 základních ústředen typu HOST a k nim patřících cca 1200 vzdálených ústředen typu Remote pokrývá severní polovinu České republiky a polovinu Prahy a obsluhuje asi polovinu kapacity sítě ČESKÉHO TELECOMU, a.s. (dohromady více než 2,5 milionu digitálních ekvivalentních linek*). Díky nim je dnes kvalita telefonního spojení nesrovnatelná s předchozím obdobím co se týče dostupnosti, rychlosti, spolehlivosti a nových služeb. Začátkem roku 2002 dokončí ČESKÝ TELECOM, a.s. úplnou digitalizaci své sítě a od této chvíle bude moci poskytnout všem koncovým zákazníkům kompletní portfolio služeb nabízených digitální technologií.
    * Tento údaj zahrnuje linky koncových uživatelů i spojovací okruhy terminálových ústředen v rámci lokální sítě.

  2. Přístupové systémy xDSL
    Na českém trhu se poprvé komerčně objevují v létě letošního roku v nabídce omezené na několik míst v Praze poté, co byly v rámci pilotního projektu za přispění interních zákazníků ČESKÉHO TELECOMU, a.s ve vybraných lokalitách úspěšně testovány. Existují různé typy DSL technologií, například ADSL, SDSL, v blízké budoucnosti VDSL, přičemž v rámci pilotního projektu je nasazena první ze jmenovaných – asymetrická. Počítá se s jejím dalším rozšířením pro uživatele na celém území České republiky, současně se zavedením SDSL (symetrické technologie) pro firemní zákazníky. DSL využívá možnosti volného kmitočtového pásma na stávajícím účastnickém telefonním vedení a umožňuje rapidně zrychlit přenos dat a nabízet běžně připojeným zákazníkům další datové služby, jako je například rychlý přístup na Internet, Teleworking, Video on Demand, Voice over DSL a podobně.

  3. SDH
    V roce 1998 zvítězil Alcatel ve výběrovém řízení společnosti Radiomobil, a.s. na budování SDH přenosové sítě. Po úvodním projektu optické sítě v hlavním městě Praze, dokončeném v lednu 1999, následovalo zahájení výstavby MW sítě SDH na dalších místech republiky. V dnešní době je technologie SDH společnosti Alcatel v provozu ve všech regionech ČR. Na veletrhu CeBIT 1999 představil Alcatel svou novou generaci SDH zařízení, která je pod obchodní značkou OPTINEXTM od roku 2000 dodávána také do České republiky. Tato rodina produktů představuje svým pojetím opravdovou změnu v aplikaci přenosových zařízení. Namísto klasického pojetí Add Drop Multiplexerů či Digitálních Crossconnectů hovoříme o tzv. Multiservisních uzlech, které jsou kromě vlastního přenosu SDH schopny též optimalizovat přenos ATM buněk či IP packetů přes SDH vrstvu. Tato schopnost přináší nejen podstatně efektivnější využití přenosového pásma ale umožňuje také integraci ATM či IP služeb do Multiservisního uzlu OptinexTM. Operátorovi tak mohou odpadnout dvojí pořizovací náklady na paralelní instalaci a provozování ATM/IP a SDH zařízení v dané lokalitě.

  4. ATM
    ATM je jednou znejvýznamnějších technologií pro budoucí komunikační systémy. Jeho infrastruktura nabízí velmi vysokou přenosovou rychlost díky přidělování šíře pásma podle potřeby a současně i podporu aplikací, pracujících v reálném čase. ATM je založeno na principu tzv. „virtuálního spojení“, které bylo použito i v sítích s propojováním paketů. U tohoto principu nejsou mezi koncovými zařízeními propojeny žádné pevné kanály, ale buňky určitého spojení se přenášejí po předem stanovené cestě v síti. Proto mohou být jednotlivé kanály efektivně využity pro více spojení.

  5. Intelligent Networks
    První fáze řešení Intelligent Networks pro ČESKÝ TELECOM, a.s. byla realizována během prvního pololetí roku 1999. Intelligent Networks umožňuje operátorům nabídnout koncovému zákazníkovi širokou paletu služeb s přidanou hodnotou. Vývoj a modifikace Intelligent Networks služeb jsou rychlé a nabízejí nepřeberné množství variant podle potřeb operátora. Řešení Alcatel Intelligent Networks je spolehlivá platforma, která generuje za nízkých nákladů trvalé zisky a je navíc nezávislá na použité spojovací technologii. Zákazníci mají možnost používat nové spektrum služeb s uživatelsky příjemným rozhraním, jako například výběr mezi tónovou volbou, hlasovou volbou nebo přepojením na operátora, volbu jazyka, nastavení individuálního směrování a podobně.

  6. Mobilní telefony GSM
    Na českém trhu se poprvé objevily v roce 1996. Do současnosti Alcatel prodal přes jeden a pul miliony přístrojů a značka Alcatel se tak stala druhou nejprodávanější v tomto segmentu. Po prvních u nás prodávaných typech Alcatel HC 400 – 600 následovala úspěšná řada Alcatel One Touch, která významným způsobem přispěla k rozvoji mobilní telefonie u nás, mimo jiné díky osobitému designu, který získal několik ocenění v mezinárodních soutěžích. V současnosti jsou na trhu typy Alcatel One Touch 301-303, které pokračují v tradici atraktivních telefonů "entry class", ale prodejním hitem se staly rovněž manažerské modely Alcatel One Touch 501 a 701. Na letošním veletrhu INVEX Alcatel uvádí model Alcatel One Touch 511, který má ambici prosadit se v kategorii "entertainment" – stylových a zábavných mobilů.

  7. (Web) Call Centres
    První Call Centre bylo uvedeno na český trh v roce 1997, první kontaktní centrum v roce 1998 (ČESKÝ TELECOM a.s.), první webovské kontaktní centrum pak v roce 2000 (Internet On Line). Kontaktní centrum Alcatel OmniTouch poskytuje propracovaný integrovaný distribuční mechanismus, který je integrován do komunikačního serveru OmniPCX 4400. Umožňuje zvýšit spokojenost zákazníků a poskytuje možnost multimediálního kontaktu pomocí Internetu, e-mailu či telefonního přístroje.

  8. Fixed Wireless Applications
    První instalace základnových stanic pevné bezdrátové sítě FWA systému Alcatel LMDS ve frekvenčním pásmu 26 GHz se v České republice uskutečnily v roce 2000 pro společnost Telenor Networks (dříve Nextra Wireless). V tomto roce již síť FWA pokrývá 12 největších měst, obsluhuje několik stovek zákazníků a neustále se rozvíjí. Technologie umožňuje operátorovi rychlé připojení zákazníků s požadavky na vysokou kapacitu přenášených dat (až 8 Mbit/s), s důrazem na zajištění kvality poskytovaného přenosu, včetně hlasových služeb. Připojení zákazníků je omezeno pouze dosahem základnové stanice, který je až 6 km. Odpadá jakákoli starost s pokládkou kabelů, vyjednávaní stavebních povolení, uzávěr a podobně. Kvalita přenosu je plně srovnatelná s optickým připojením.

  9. OmniPCX Office
    Oficiální uvedení řešení Alcatel OmniPCX Office na český trh proběhlo 19.9.2001. OmniPCX Office je předkonfigurovaný server, který integruje celou řadu komunikačních služeb, od telefonních až po sdílené připojení k Internetu, dále e-mailový server, síťové služby, Firewall, Proxy a Cache server, DNS a DHCP server, VoIP, CTI a 10/100 LAN switching. Tento produkt je unikátní spojením hlasové a datové komunikace do jednoho zařízení a uživateli tím přináší výrazné úspory.

  10. Operator Support System (Networks Management)
    Systém Networks Management dodal Alcatel poprvé v roce 1997 společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s. jako Switching Management Center pro centrální management ústředen Alcatel 1000 S12. Druhým krokem pak byla realizace General Fault Managementu pro všechny ústředny společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s., včetně analogových, v roce 1998. V současné době probíhá realizace projektu Service Provisioning and Network Administration (SP/NEAD). Řešení Networks Management zajišťují vysokou míru automatizace a optimalizace ovládání, nastavení a údržby sítě telekomunikačních operátorů a umožňují snižování jejich provozních nákladů. SP/NEAD umožní dramaticky zkrátit realizaci zákaznických požadavků na zřízení nebo modifikaci služeb. Zákazník bude v budoucnosti informován o možnosti realizace svého požadavku ve většině případů okamžitě během návštěvy zákaznického centra.

 www.alcatel.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 17. října 2001 - středa

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů