logo itpoint.cz

Contactel chce řešení pro internetová spojení

Se žádostí o rozhodnutí v záležitosti přístupu k internetu přes propojovací bod se na Český telekomunikační úřad obrátila společnost Contactel

Se žádostí o rozhodnutí v záležitosti přístupu k internetu přes propojovací bod se na Český telekomunikační úřad (ČTÚ) obrátila společnost Contactel. "Jednání o rozšíření propojovací dohody mezi Contactelem a Českým Telecomem probíhají již čtvrtý měsíc, místem sporů je výše provize za službu přístupu k internetu," sdělila ČIA tisková mluvčí firmy Zdenka Pelikánová.

Podle generálního ředitele Contactelu Michala Čupy nelze souhlasit s metodikou, kterou navrhuje Český Telecom, protože nezohledňuje reálnou situaci a tím znevýhodňuje Contactel jako poskytovatele uvedené služby. "Využití přenosových cest je stejné u hlasových služeb i v případě přístupu k internetu. Nelze proto souhlasit s požadavkem Českého Telecomu zpoplatnit data a hlas odlišným způsobem," vysvětlil Čupa.

"Nechceme zpoplatňovat internet stejně jako hlasové služby, protože díky tarifu Internet 2001 jsou ceny v nejlevnějším tarifním pásmu výrazně nižší, než cena nejlevnějšího pásma u běžné hlasové služby," vysvětlil na dotaz ČIA tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Dominantní operátor podle něj nechce doplácet na to, že uživatelům internetu nabízí slevu. "Navíc z této částky ještě vyplácíme provize internetovým providerům. Proto Contactelu navrhujeme, že se s ním o výnosy z internetu budeme dělit v poměru, přijatelném pro obě strany," uvedl Crha.

Otázku výše provize za službu přístupu k internetu zatím Český Telecom nemá dořešenu s žádným novým alternativním operátorem. "Jednání o tomto bodu zůstávají otevřená," dodal Crha.

 Česká informační agentura

Článek ze dne 1. června 2001 - pátek