logo itpoint.cz

Internetová telefonní budka 21. století poslouží i jako nástroj řízené regionální reklamy

Ještě pár postřehů k informačním internetovým terminálům, které v tomto týdnu představil Český Telecom.

S telefonní kartou jste dosud mohli jen telefonovat. Od teď můžete své impulsy i prosurfovat po Internetu, či promailovat nebo proesemeskovat. Veřejný informační terminál Českého Telecomu připomíná telefonní automat snad jen sluchátkem a nezbytnou štěrbinou pro telefonní kartu. Připojení je pomocí EuroISDN, základem terminálu je jako u PC procesor 533MHz Intel s 256MB RAM. Klávesnici nahrazuje dotykový 15" LCD displej, u některých verzí bude i kovová klávesnice.

Všechny terminály umožní veřejný přístup k Internetu, k elektronické poště, k zasílání krátkých textových zpráv (SMS) a k hlasové službě pomocí integrovaného telefonního automatu. Text budou uživatelé psát prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji, u některých terminálů také pomocí metalické klávesnice. Vybrané přístroje budou vybaveny i přípojkou na tiskárnu a digitální kamerou umožňující okamžité zaslání právě pořízené fotografie či vlastního video-spotu e-mailem.

Telefonní sluchátko je ale skutečně jen doplňkem. Pokud budete z tohoto zařízení chtít jen telefonovat, budou vaše impulsy mizet o něco rychleji, než z běžného automatu. Jde o pochopitelnou snahu uvolnit ho spíše pro datové služby. Cena terminálu se totiž pohybuje ve statisících korun. Cílem by mohla být instalace několika stovek kusů. Jen pro srovnání : cena běžného telefonního automatu je několik desítek tisíc korun a v síti Českého Telecomu jich dnes najdete kolem 30000. z toho důvodu, ale i kvůli klimatické odolnosti budou terminály umisťovány do prostor s alespoň minimálním dohledem, jako bývají právě informační kanceláře všeho druhu.

Pro turisty domácí i zahraniční se tak rozšiřuje nabídka možností, odkud lze vyřídit svou elektronickou poštu z internetových kaváren na další místa, a navíc se snadnější kontrolou nákladů. Cena za připojení k Internetu z terminálu zohledňuje špičku všedního dne, je otázkou, které informační centrum bude mít otevřeno i mimo špičku po 19 hodině.

Za jednu z největších výhod projektu veřejných informačních terminálů je využívání telefonních karet jako platebního nástroje. Telefonní karty jsou k dostání v široké síti prodejních míst po celé republice. Do budoucna se počítá také s využíváním bankovních karet.

Lukrativnost projektu podtrhuje možnost individuálního řízení regionálně cílené reklamy na všech veřejných informačních terminálech instalovaných po celé České republice.

terminál M200  terminál KingPlynth
terminál M200 terminál Plynth

 www.telecom.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 12. října 2001 - pátek

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux