logo itpoint.cz

Internetový kiosek - telefonní budka nového tisíciletí

Český Telecom spustí do konce letošního roku v rámci pilotního projektu 30 veřejných informačních terminálů - internetových kiosků

Český Telecom spustí do konce letošního roku v rámci pilotního projektu 30 veřejných informačních terminálů, tzv. internetových kiosků. Smlouva o jejich dodávce je ve stádiu podpisu s vítězem výběrového řízení, renomovanou kanadskou firmou King Products Inc., která je součástí mezinárodního koncernu Ascom.

V první fázi bude po celém území České republiky rozmístěno celkem 10 samostatně stojících terminálů Plynth pro vnitřní použití a 20 nástěnných přístrojů typu M200, a to na frekventovaných, veřejně přístupných místech. Všechny umožní telefonování, posílání krátkých textových zpráv (SMS), přístup k elektronické poště a Internetu. Text budou uživatelé psát prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji, u některých terminálů také pomocí komfortní metalické klávesnice. Vybrané přístroje budou vybaveny i přípojkou na tiskárnu a digitální kamerou, umožňující okamžité zaslání právě pořízené nahrávky e-mailem.

M200

M200

KingPlynth

Plynth

Platit za využívání služeb internetových kiosků bude nejprve možné běžnými telefonními kartami, do budoucna se počítá také s využíváním bankovních karet. Telefonní karty Českého Telecomu jsou k dostání v široké síti prodejních míst po celé republice. Na každém přístroji bude také možné umístit regionálně cílenou reklamu. Celou síť internetových kiosků bude řídit moderní dohledové centrum. Terminály budou připojeny k telefonní síti pomocí linek euroISDN, které umožňují současně telefonovat i využívat Internet. Fungování celé sítě zajistí Český Telecom, který již má dlouholeté zkušenosti s provozováním veřejných telefonních automatů.

 www.telecom.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 25. července 2001 - středa

Cool letní akce datového centra Coolhousing