logo itpoint.cz

Na Linku bezpečí volaly téměř čtyři milióny dětí

Celkem 3 882 432 dětí ze všech míst republiky už zavolalo na bezplatnou Linku bezpečí 0800 155 555 v průběhu sedmi let její existence.

Celkem 3 882 432 dětí ze všech míst republiky už zavolalo na bezplatnou Linku bezpečí 0800 155 555 v průběhu sedmi let její existence.

Novinářům to koncem minulého týdne sdělil šéf linky Petr Hanuš. "Nejčastějšími problémy, se kterými se děti na naše pracovníky obracejí, jsou vztahy v rodině a problémy s láskou. Problémů ve škole se týkalo devět procent hovorů, šest procent se vztahovalo k týrání, zanedbávání a zneužívání dětí. Ve čtyřech procentech byly příčinou volání závislosti a ve třech šikana," uvedl Hanuš.

Už žertem dodal, že se také stává, že na linku volají děti přímo ze zkoušky a ptají se například, jaký mají použít vzoreček. "Musím je požádat, ať to nedělají. Naše znalosti nejsou totiž na takové úrovni, abychom jim mohli dobře poradit."

Linku nejčastěji využívají děti ve věku od 12 do 16 let. Denně je přijato asi dva tisíce volání. Linka bezpečí, která je hlavním projektem nadace Naše dítě, je v provozu 24 hodin denně a v jednu chvíli může s vyškolenými odborníky o svých problémech hovořit deset volajících.

Český Telecom postupně - od loňského podzimu - instaluje kartové telefonní přístroje, které umožňují jednotlačítkovou volbu. Konkrétní tlačítko s předvolbou Linky bezpečí je označeno písmenem D, takže zavolat mohou i ty děti, které neznají telefonní číslo.

Těchto automatů je v provozu už pět tisíc. Letos na jaře zřídila nadace Naše dítě na pražském čísle 8385 2222 i placenou linku pro rodiče. Je přístupná pouze v omezeném čase, a to v pondělí od 13 do 16 hodin a ve středu od 16 do 19 hodin.

Článek ze dne 10. září 2001 - pondělí