logo itpoint.cz

O pouhých 15 tisíc vloni vzrostl počet hlavních telefonních stanic Českého Telecomu

Na konci roku 1999 firma provozovala 3,839 milionu hlavních telefonních stanic, o rok později jich bylo 3,854 milionu.

O pouhých 15 tisíc vloni vzrostl počet hlavních telefonních stanic Českého Telecomu. Zatímco na konci roku 1999 firma provozovala 3,839 milionu HTS, o rok později to bylo 3,854 milionu. Vyplývá to z provozních výsledků, které dnes prezentoval finanční ředitel firmy Urs Kamber. Během loňského roku byl počet HTS poprvé překonán počtem mobilních telefonů, který nyní činí přibližně 4,5 milionu.

Mobilní operátor EuroTel, v němž ČTe vlastní 51 procent, vloni zaznamenal nárůst počtu uživatelů o 103 procent na 2,171 milionu. Počet zákazníků divize ČTe Internet On Line (IOL) vloni vzrostl o 312 procent na 185 tisíc, především díky říjnovému zprovoznění služby bezplatného přístupu k internetu prostřednictvím portálu Quick.cz. Výrazný meziroční nárůst (o 115 procent) ČTe zaznamenal i v počtu ISDN kanálů, který nyní činí 122 tisíc.

Digitalizace sítě Českého Telecomu se v loňském roce zvýšila ze 77 na 86 procent. K nárůstu došlo i v počtu provolaných minut na jednu HTS (z 210 na 238 minut měsíčně). Na jednoho zaměstnance ČTe nyní připadá 222 HTS, což je o 17 procent více než na konci předloňského roku. Zásluhu na tom má především meziroční snížení celkového počtu zaměstnanců o 14 procent na 17 322. Náklady na jednoho zaměstnance se přitom podle Kambera zvýšily o dvě procenta.

 Česká informační agentura
pk

Článek ze dne 30. března 2001 - pátek