logo itpoint.cz

Oproti původnímu termínu budou všichni zákazníci Českého Telecomu přepojeni na digitální ústředny o půl roku dříve - tedy již v polovině roku 2002

Urychlení digitalizace telekomunikační sítě společnosti souvisí se změnou programového vybavení, která si během dvou let vyžádá investice v objemu několika miliard korun - sdělil tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Urychlení digitalizace telekomunikační sítě společnosti souvisí se změnou programového vybavení, která si během dvou let vyžádá investice v objemu několika miliard korun - sdělil tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Český Telecom nyní zahájil hlavní fázi příprav na zavedení služeb Přenositelnost čísla a Výběr provozovatele. "Modernizace, na které se podílí řada expertních týmů jak z naší společnosti, tak externích dodavatelských firem, proběhne postupně u všech 150 hlavních telefonních ústředen, včetně tranzitních a mezinárodních," upřesnil Crha. Výše zmíněné povinnosti ukládá Českému Telecomu telekomunikační zákon.

Kvůli instalaci nového softwarového vybavení dojde v následujících dvanácti měsících u každé hlavní telefonní ústředny k jednorázovému krátkodobému přerušení provozu po dobu asi třiceti minut. Pro práce na ústřednách jsou podle mluvčího záměrně vybírány noční hodiny, kdy je provoz nejslabší.

Zástupci Policie, Záchranné služby, Požárního sboru a dalších důležitých institucí jsou o probíhajících pracích vždy předem informováni. Linky tísňového volání jsou v době krátkodobé výluky telekomunikačního povozu dostupné z mobilních telefonů bez přerušení.

 http://www.pointa.cz - Česká informační agentura
pk

Článek ze dne 9. července 2001 - pondělí

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux