logo itpoint.cz

Oskar sfoukne více než dortovou svíčku

Již od čtvrtka vám televizní obrazovka zčervená. Oskar totiž slaví své narozeniny a je tak silný, že sfoukne se svíčkou klidně i dort.

Český mobil uspořádal včera pro novináře jubilejní prezentaci prvního výročí svého působení na českém trhu. Pokud si ještě vzpomenete, před rokem doznívaly diskuse, zda bylo vítězství společného podniku kanadské firmy TIW a české ČSOB plus dcery UPC Priority Telecom nejlepší možností a zda nebylo vítězství dáno jen nejlepším přizpůsobením nabídky nikoliv dokonalému zadání výběrového řízení. Jako vzpomínka zůstaly v dnešní nabídce Oskara dva tarify, které jsou sice na první pohled velmi výhodné, doplňkové podmínky vás však od jejich využití mají co nejvíce odradit.

V každém případě zde Oskar dokonale zakotvil a v těžké konkurenci obou dnes již dominantních mobilních operátorů získal svůj výřez z tržního koláče. Jako třetí operátor těžko mohl své soky dohnat a porazit v počtu zákazníků, boduje zato na poli firemní image, kde se mu podařilo oslovit své potenciální zákazníky jak jiným stylem reklamy, tak jinými a vstřícnějšími distribučními kanály.

Za zmínku stojí zejména jednotná cena 10Kč za libovolně dlouhý hovor ve vlastní síti u předplacených karet. To vše nebylo zadarmo. Dosud Oskar proinvestoval 350 miliónů dolarů a získal 300 000 zákazníků. Podle odhadů manažerů by se tento počet měl do roka zdvojnásobit na 700 tisíc. I tak budou oba dosavadní operátoři daleko vpředu se svými počty klientů.

V rámci prezentace ročního působení představil Oskar také svou novou reklamu, která vás bude od zítřka obšťastňovat na televizních obrazovkách. Oskar je po roce totiž tak silný, že sfoukne se svíčkou klidně i dort.

Byla představena nová služba plateb pomocí bankomatu, kdy na rozdíl od konkurence můžete nejen dobíjet své předplacené karty a získat za to navíc 50Kč, ale také platit svou fakturu. Stačí jen zadat její číslo. Také takto můžete zvyšovat volací zálohu, anebo platit předem. Jde jistě o unikátní službu, pokud by se ale podařilo nalézt způsob jak platit přímo přes Internet anebo pomocí inkasa, což oba konkurenti běžně zvládají, nepochybně by to ke komfortu a pohodlí zákazníků přispělo více.

Pro druhý rok své existence si Oskar dal jako předsevzetí zkvalitnění, tedy zejména zahuštění své sítě v hustě obydlených oblastech, zavedení datových služeb GPRS a celkově doplňovat služby oslovující i podnikovou klientelu, kde zatím silně bodují jeho konkurenti.

Přejeme Oskarovi a hlavně zákazníkům, ať se mu to podaří.

 www.oskarmobil.cz

Článek ze dne 28. února 2001 - středa

Cool letní akce datového centra Coolhousing