logo itpoint.cz

Produkty počítačové telefonie už za lidové ceny

Tradiční výrobce softwareových produktů v oblasti CTI (počítačové telefonie) - společnost ISC Communitation na základě zkušeností s integrací a následným provozem těchto větších CTI řešení dospěla k rozhodnutí nabídnout alespoň jednoduchá řešení pro širokou veřejnost.

Tradiční výrobce softwareových produktů v oblasti CTI (počítačové telefonie) - společnost ISC Communitation, s.r.o. přichází na český trh s produktem, který díky svojí velmi příznivé ceně nalezne uplatnění už nejen mezi řadou bank, pojišťoven, záchranných služeb a různých dispečinků, tzn. u profesionálů - velkých a finančně stabilních společností, ale pronikne do každé malé firmy či domácnosti vybavené počítačem, zvukovou kartou, externími reproduktory a telefonní linkou.

Produkt Davos®Observer Privat je nyní k dispozici. Od roku 1992 jsou CTI řešení pod značkou Davos® dodávána zákazníkům v České republice i ostatních zemích střední a východní Evropy. Vlastní vývoj a dlouhodobá orientace na špičkové technologie zajistila společnosti ISC vedoucí postavení mezi dodavateli počítačových telefonních systémů.

www.davos.cz

Společnost na základě zkušeností s integrací a následným provozem těchto větších CTI řešení v mnoha společnostech dospěla k rozhodnutí nabídnout alespoň jednoduchá řešení pro širokou veřejnost.

Proto vývojové oddělení dostalo za úkol odladit verzi "Profesionálního monitoringu telefonních hovorů" (nahrávaní tel. hovorů - logging hovorů) pro "jednoduché" použití, a tím uplatnění v malých společnostech, ve kterých jejich majitelé budou považovat za nutné nahrávat příchozí a odchozí telefonní hovory přímo do počítače. Odůvodnění může být jednoduché, a to lepší, rychlejší, přehlednější orientaci ve vyřizování objednávek, reklamací, služeb, …. přesně toho, co jednotlivá malá společnost svým zákazníkům nabízí.

Na druhé straně je možné tím i sledovat vlastní zaměstnance jak efektivně telekomunikační prostředky ve společnosti využívají. Nebude už problémem vrátit se k telefonicky oznámené reklamaci tři měsíce staré s tím, že zákazník reklamoval vadu napájecího zdroje či napájecího kabelu. Správce archivu nebo osoba obsluhující telefon a počítač zároveň jednoduchým zadáním parametrů pro vyhledávání záznam vyhledá a zákazníkovi jeho vlastní rozhovor přehraje zpět do telefonu, či při osobní návštěvě u kancelářského stolu použitím externích reproboxů.

Kapacita zaznamenaných hovorů bude limitována jen kapacitou instalovaného pevného disku v počítači. Za několik let nasazení tohoto SW produktu v těžkých podmínkách má výrobce provozy, kde záznamy přesahují i 1,5 milionů položek a systém nebylo potřebné obsluhovat či servisovat mimo běžného upgradu PC nebo samotného SW. V tomto případě se ale nahrávky ukládají a archivují na externí vyměnitelné nosiče typu DAT, MO disk, PD disk, ZIP či jiné. Jedná se ale o profesionální verzi programu, který je členem velké rodiny produktů Davos® a má v plné verzi mnoho dalších modulů např. Call Centrum, Intercept, Phone Banking, Dispatcher, Office a další.

Odladěná verze aplikace Davos®Observer Privat je tedy určena pro malé uživatele k archivaci telefonních hovorů na jedné nebo maximálně dvou analogových telefonních kanálech. Jednoduchost řešení využívá klasickou zvukovou kartu každého běžného PC a externích reproduktorů. Modul není vybaven možností archivace na výměnná paměťová media, ale lze samozřejmě za příplatek i tuto verzi o nabízenou možnost rozšířit.

Po spuštění aplikace nevyžaduje autorizaci a je ihned k dispozici. Může na nonstop běžícím počítači pracovat nerušeně a naprosto bez zásahu. Po dobu existence zaznamenaného hovoru je možno jakýkoliv záznam opět přehrát, opatřit poznámkou, na jejímž základě je lze potom později v systému znovu vyhledat. Jednotlivé záznamové kanály zařízení jsou aktivovány při detekci zvuku na lince (ticho tedy není zaznamenáváno a tím se opět zvyšuje kapacita systému).

Základní funkce systému umožňují :

V aplikaci je možné okamžitě prohlížet informace o všech zaznamenaných hovorech, lze neustále sledovat čas pořízení záznamu v každém jeho okamžiku, jeho délku, a stav. Lze je přehrávat, mazat, vytvářet popisky či komentáře k nim (krátké popisky nebo tzv. dlouhé komentáře). Další funkcí je označování důležitých hovorů. V případě potřeby lze určitý hovor označit jako důležitý.

V seznamu hovorů pak bude takovýto hovor označen určitým symbolem ve sloupci ID. Takto označený hovor je automaticky zařazen k případné další archivaci. Systém automaticky odmazává nejstarší hovory, když je nutné uvolnit místo pro nově vznikající. V případě že se dostane na řadu mazání označený důležitý hovor v ID sloupci, systém se Vás automatický zeptá zda i tento hovor požadujete vymazat. Aplikace dále umožňuje třídit zobrazené záznamy databáze. Třídit lze podle sloupců, které jsou : ID, linka, datum, popis.

Pro rychlé vyhledávání starších pořízených záznamů je aplikace vybavena pohodlným filtrem. Filtrace záznamů je možná dle různých kritérií jako např.: datum, čas, délka, poznámka, důležité, …(vždy od-do). Samotný stav jednotlivých kanálů je zobrazován v hlavním okně aplikace aby uživatel byl informován jestli je kanál instalován, zda je či není aktivní, nebo zda se právě na něm hovoří a je, či není, hovor zaznamenáván. Uvedené je indikováno jednoduchou změnou barvy zobrazeného tlačítka / ukazatele.

Dále je možné volit různá nastavení systému, jako např. adresář pro ukládání, kvalitu záznamů, automatický start po spuštění počítače, dobu platnosti, atd.. Nedílnou součástí aplikace jsou velice zajímavé grafické výstupy, které Vám přehledným (dle volby dvou či třírozměrným) zobrazením vygenerují stav zátěže jednotlivých kanálů dle několika Vámi zvolených filtračních kritérií. Pak máte úplný obrázek o tom, která linka je používaná více, které dny či hodiny a kolik záznamů na této lince proběhlo ve vybraném časovém rozmezí.

Podrobnější informace získáte na nově zřízení webovské stránce pro ISC Communication CTI produkty www.davos.cz , nebo můžete kontaktovat přímo naše pracovníky. Na těchto stránkách se podrobněji seznámíte jak s tímto, tak i s ostatními produkty řady Davos®. V blízké době se na těchto stránkách objeví i Demo verze této aplikace k volnému stažení.

Přejeme všem svým zákazníkům aby použitím našich řešení se jejich práce zefektivnila, zrychlila, stala se přehlednější, pohodlnější a jednodušší. Co více si přát …..

ing. Branko Baník
ISC Communication s.r.o.

Článek ze dne 15. května 2001 - úterý

Zbrusu nová vzdálená správa pro Linux