logo itpoint.cz

První internetový kiosek v České republice je v provozu

V informačním centru Pražského hradu byl 10. října 2001 zprovozněn první veřejný informační terminál v České republice. Jedná se o první zařízení svého druhu ve střední Evropě.

V informačním centru Pražského hradu byl 10. října 2001 zprovozněn první veřejný informační terminál v České republice. Jedná se o první zařízení svého druhu ve střední Evropě.

Návštěvníci této kulturní památky tak budou mít možnost bezplatně zhlédnout informační stránky Pražského hradu - např. expozice a prohlídky, výstavy a koncerty, aktuální nabídku publikací, apod.

"Pražský hrad je místem s obrovskou návštěvností. Kromě zahraničních návštěvníků, jejichž potřeby se soustředí především na základní poznání Pražského hradu jako architektonického klenotu a památky, vítáme také množství českých návštěvníků, kteří mají hlubší zájem o historii Pražského hradu a jeho vývoj svázaný s dějinami českých panovníků. Informační terminál pro nás představuje moderní komunikační nástroj, který návštěvníkům umožní zdarma přístup k žádaným informacím a je tedy další cestou, jak zlepšovat naše služby," uvedl Zdeněk Synáček, ředitel Správy Pražského hradu.

Kromě bezplatné nabídky mohou uživatelé prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji využívat služeb Internetu, elektronické pošty nebo integrovaného telefonního automatu. Zpoplatněné služby je možné hradit běžně dostupnou telefonní kartou ČESKÉHO TELECOMU. Přehled cen je Přílohou této tiskové zprávy.

"Jsem velmi rád, že se podílíme na spojení nejmodernější technologie na prahu nového tisíciletí s národní kulturní památkou a sídlem prezidenta České republiky - Pražským hradem. Věřím, že se tento terminál, instalovaný jako 1. ve střední Evropě, stane oblíbeným veřejným informačním prostředkem a obohatí tak způsoby prezentace Pražského hradu svým návštěvníkům o jeho bohatou historii i současné dění," uvedl Jan Ander, ředitel pro prodej a marketing z útvaru Telefonních automatů ČESKÉHO TELECOMU, a.s.

V rámci pilotního projektu spustí ČESKÝ TELECOM ještě do konce roku 2001 síť prvních celkem 30 veřejných informačních terminálů po celém uzemí České republiky. Jedná se o 10 samostatně stojících terminálů Plynth a 20 nástěnných přístrojů typu M200. Jejich dodavatelem je kanadská společnost King Products, která je součástí skupiny Ascom Group.

Všechny terminály umožní veřejný přístup k Internetu, k elektronické poště, k zasílání krátkých textových zpráv (SMS) a k hlasové službě pomocí integrovaného telefonního automatu. Text budou uživatelé psát prostřednictvím virtuální klávesnice na dotykovém displeji, u některých terminálů také pomocí metalické klávesnice. Vybrané přístroje budou vybaveny i přípojkou na tiskárnu a digitální kamerou umožňující okamžité zaslání právě pořízené fotografie či vlastního video-spotu e-mailem.

Za jednu z největších výhod projektu veřejných informačních terminálů je využívání telefonních karet jako platebního nástroje. Telefonní karty ČESKÉHO TELECOMU jsou k dostání v široké síti prodejních míst po celé republice. Do budoucna se počítá také s využíváním bankovních karet. Lukrativnost projektu podtrhuje ojedinělá možnost individuálního řízení regionálně cílené reklamy na všech veřejných informačních terminálech instalovaných po celé České republice.

Celou síť veřejných informačních terminálů bude řídit moderní dohledové centrum. Terminály budou standardně připojeny k telefonní síti pomocí linek euroISDN, které umožňují telefonování při současném pobytu na příslušné webové stránce. Fungování celé sítě zajistí ČESKÝ TELECOM, který již má dlouholeté zkušenosti s provozováním veřejných telefonních automatů.

Informační středisko Pražského hradu na III. nádvoří je jedním z návštěvnicky nejvíce vytížených míst Pražského hradu. Od Informačního terminálu se očekává zlepšení služeb pro české i zahraniční návštěvníky - především ve snadné přístupnosti, šíři informací poskytovaných zdarma a v možnosti zacílit informace přesně dle požadavku návštěvníků.

Tarifikace využívání veřejného informačního terminálu
Ceny jsou uvedeny včetně DPH a platí pro použití 50-ti impulzové karty

Funkce Tarifikace
Procházení nabídkou služeb a informací na terminálu Zdarma
Přístup na informační stránky Pražského hradu Zdarma
Využívání internetových stránek 3,50 Kč/impulz
Využívání samotného telefonního automatu 5,25 Kč/impulz
Využívání telefonního automatu při současném využívání internetu 7,00 Kč/impulz
Odeslání e-mail 3,50 Kč/impulz
Odeslání SMS 3,50 Kč/impulz

 

Délka impulzu v závislosti na typu volání 7:00 – 19:00 19:00 – 7:00
Telefonní automat – místní hovor 2 minuty 4 minuty 50 sekund
Telefonní automat – meziměsto 40 sekund 1 minuta 35 sekund
Internet, e-mail, SMS 3 minuty 6 minut

Příklady cen za využití služeb veřejného informačního terminálu

 

Cena
(7:00 – 19:00)

Cena
(19:00 – 7:00 + víkendy a svátky)

15 minut připojení k internetu 17,50 Kč 10,50 Kč
60 minut připojení k internetu 70,00 Kč 35,00 Kč
Odeslání e-mailu, SMS (3 minuty) *) 3,50 Kč 3,50 Kč
Odeslání e-mailu, SMS (5 minut) 7,00 Kč 3,50 Kč

 www.telecom.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 11. října 2001 - čtvrtek

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů