logo itpoint.cz

Úvahy o případném prodeji Aliatelu jsou v tuto chvíli podle jeho generálního ředitele bezpředmětné

Současní akcionáři jsou přesvědčeni o dlouhodobé perspektivě firmy, což potvrzuje i únorové schválení navýšení základního kapitálu na současných 2,8 miliardy korun.

Úvahy o případném prodeji telekomunikační společnosti Aliatel jsou v tuto chvíli podle jejího generálního ředitele Jiřího Hubky bezpředmětné. "Současní akcionáři jsou přesvědčeni o dlouhodobé perspektivě firmy, což potvrzuje i únorové schválení navýšení základního kapitálu na současných 2,8 miliardy korun," vysvětlil Hubka. Ještě na začátku letošního března přitom Hubka na dotaz ČIA sdělil, že jméno strategického partnera by Aliatel chtěl znát do čtyř měsíců.

Předchozí několikaměsíční jednání s britskou firmou Energis o převzetí Aliatelu skončilo letos v lednu neúspěšně. Vlastníky Aliatelu tak stále jsou s celkovým podílem 60 procent zakládající české regionální rozvodné energetické společnosti (Jihočeská, Jihomoravská, Pražská, Severočeská, Severomoravská, Středočeská a Západočeská energetika), 40procentní podíl vlastní od roku 1998 německá RWE Com GmbH & Co (dříve RWE Telliance AG).

"V oblasti služeb pronájmu okruhů dosud Aliatel dosáhl dvanáctiprocentního podílu na telekomunikačním trhu v ČR," sdělila tisková mluvčí společnosti Martina Kemrová. V oblasti datových služeb podle ní firma zaujímá jedenáct procent trhu. V prvním čtvrtletí letošního roku vzrostly tržby společnosti dvaapůlkrát oproti stejnému období loňského roku, ještě větší nárůst je patrný v oblasti investic – přibližně o 230 procent. "Tento trend nasvědčuje reálnosti plánu společnosti vstoupit do černých čísel již v příštím roce," dodala Kemrová.

Společnost Aliatel byla založena 1. května 1996 jako projekt osmi českých rozvodných energetických akciových společností. Sloučením sítí těchto firem vznikla druhá nejdelší páteřní optická síť v ČR, jejíž celková délka vláken přesahuje 12 tisíc kilometrů. Loňský rok Aliatel zakončil ztrátou 355 milionů korun. Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb činily 629,6 milionu korun. Mezi zákazníky firmy patří například eBanka, Citibank, Česká spořitelna, ČSOB Pojišťovna, Škoda Steel, Canon, Daimler-Chrysler, Ringier, Lidové noviny, Oriflame a AutoCont. Hlavním cílem Aliatelu pro letošní rok je podle Hubky dosažení významné pozice na trhu veřejných telefonních služeb a udržet pozitivní trend v hospodaření.

 Česká informační agentura
pk

Článek ze dne 16. května 2001 - středa

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou