logo itpoint.cz

Výzkum elektronické komerce

Cílem šetření je zmapovat stav českého elektronického obchodování

Druhý ročník rozsáhlého výzkumu elektronické komerce v ČR pod názvem ON-LINE SHOPPING 2001 provádí v současné době sdružení GfK Praha ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci. V průběhu výzkumu jsou oslovováni provozovatelé elektronických obchodů i individuální zákazníci. "Výsledky studie budou k dispozici ve druhé polovině června," sdělila ČIA Věra Stárová z GfK Praha.

Cílem šetření je zmapovat stav českého elektronického obchodování především z pohledu šíře nabízeného sortimentu, výše obratu jednotlivých společností a očekávaného vývoje v tomto roce. U zákazníků výzkum sleduje především realizované nákupy zboží a využívání služeb na internetu, nakoupený sortiment, plánovaný on-line nákup, důvody výběru konkrétní společnosti a překážky potenciálního nákupu. "Oproti loňskému roku je navíc součástí šetření i hodnocení webových stránek nejvýznamnějších českých elektronických obchodů uživateli internetu," dodala Stárová.

 Česká informační agentura

Článek ze dne 1. června 2001 - pátek

Acronis True Image 2019