logo itpoint.cz

Alcatel a Sun Microsystems vytvořily alianci v rámci dodávek řešení řízených kontaktních center evropským poskytovatelům služeb

Společnosti Alcatel a Sun Microsystems oznámily iniciativu Connected Business Employee, která umožní evropským poskytovatelům služeb implementovat služby řízených kontaktních center určené podnikům. Tato iniciativa integruje DSL infrastrukturu od Alcatelu pro poskytovatele služeb a řešení multimediálního kontaktního centra od Genesys, se špičkovými unixovými servery od Sun Microsystems.

Společnosti Alcatel a Sun Microsystems oznámily iniciativu Connected Business Employee, která umožní evropským poskytovatelům služeb implementovat služby řízených kontaktních center určené podnikům. Tato iniciativa integruje DSL infrastrukturu od Alcatelu pro poskytovatele služeb a řešení multimediálního kontaktního centra od Genesys, se špičkovými unixovými servery od Sun Microsystems.

Obě firmy společně s firmou NextiraOne zároveň ohlásily, že prvním zákazníkem iniciativy Connected Business Employee se stal ČESKÝ TELECOM, a.s.. Společnost ČESKÝ TELECOM, a.s. bude nabízet své služby řízených kontaktních center pod názvem Connected Business Employee malým a středně velkým podnikům prostřednictvím využití svých síťových aplikací a své síťové infrastruktury. Služby ČESKÉHO TELECOMU, a.s., pomohou českým podnikům zlepšit vztahy s jejich zákazníky, aniž by potřebovaly budovat vlastní, interní kontaktní centra.

Společnost NextiraOne vznikla akvizicí evropských aktivit firmy Alcatel v oblasti podnikových sítí a infrastruktury (Alcatel e-Business Distribution) a jejím organizačním přičleněním k původní americké společnosti NextiraOne. Jejím cílem je poskytovat globálním zákazníkům ucelená komplexní řešení pro vybudování infrastruktury z oblasti hlasových, datových a konvergovaných technologií. V České republice se NextiraOne zabývá především tvorbou call centrových řešení postavených na produktech firem Alcatel a Genesys s využitím dalších aplikací pro řízení vztahů se zákazníky CRM a eCRM. Mezi významné zákazníky NextiraOne v ČR patří Internet On Line, ČESKÝ TELECOM, Čedok, ŠkoFIN, Čepro, GTS, CCS a řada dalších.

Zaměstnanec společnosti se službou Connected Business Employee může pomocí pro něj specificky sestaveného aplikačního řešení v rámci kontaktního centra ihned zajistit např. dostupnost všech relevantních informací o volajícím zákazníkovi a zobrazit je na monitoru svého počítače. Firmy mohou tímto způsobem ukládat všechny informace o interakcích se zákazníky do svých databází, které lze propojit s dalšími systémy včetně např. databází o prodejích a platbách.

"Connected Business Employee chceme nabízet především středním a menším společnostem. Hlavním výhodou je, že při zřizování kontaktních center nemusí firmy vynakládat obvyklé investice do technologií a dalšího technického příslušenství," uvedl Vladimír Stratil, výkonný ředitel pro Podnikatelský segment. "Jde o jednu z dalších služeb ČESKÉHO TELECOMU, a.s., která je zaměřena na prodej sofistikovaných řešení a dosažení vyšší přidané hodnoty dostupných služeb díky interakci se specifickými aplikacemi. ČESKÝ TELECOM, a.s., je jedinou telekomunikační společností na trhu, která bude svým zákazníkům takto komfortní řešení nabízet," dále doplnil Vladimír Stratil.

Systémovým integrátorem celého projektu v ČESKÉM TELECOMU, a.s., je NextiraOne Czech, bývalá společnost Alcatel e-Business Distribution s.r.o., která byla součástí řetězce evropských aktivit v segmentu podnikových komunikací firmy Alcatel.

"Sun Microsystems přináší do iniciativy Connected Business Employee svůj koncept "Making the Net Work" se škálovatelnými, široce dostupnými, spolehlivými a bezpečnými platformami a se svou aplikační vrstvou Sun One," řekl Jean-Louis Auger, Industry Solution Manager EMEA, Sun Microsystems. "Řešení řízených služeb, které jsme vyvinuli ve spolupráci s Alcatelem, posílí obchodní modely zaměřené na segment středních a menších společností."

"Alcatel věří, že s rostoucími nároky podniků na sofistikovanější systémy internetového věku se řízené služby stanou skvělou alternativou pro společnosti, které chtějí rozšířit možnosti svých internetových sítí a systémů," řekl Patrick Ducrocq, ředitel strategických aliancí. "Spolupráce se Sun Microsystems vyústila v dodávku tohoto řešení do ČESKÉHO TELECOMU, a.s., který byl rychle instalován a uveden do provozu a stal se důkazem významných přínosů naší společné iniciativy."

Iniciativa Connected Business Employee zahrnuje přednastavený hardware a software od Sun Microsystems a software od Genesys. Iniciativa je zaměřena na budování řešení "na klíč", která umožní poskytovatelům služeb efektivněji využít svých investic do širokopásmové infrastruktury nabídkou služeb podnikových komunikačních aplikací. Tato nabídka byla vytvořena v rámci spolupráce Alcatel/Sun Microsystems Alliance.

Společnost Alcatel, vedoucí dodavatel širokopásmové síťové infrastruktury, vidí alianci jako způsob, jak pomoci zákazníkům vytěžit z připojení na síť ČESKÉHO TELECOMU nové, profitabilní služby. Software Genesys Suite 6 od společnosti Genesys Telecommunication Labs nabízí široké funkčnosti multimediálních kontaktních center, které mohou být dodávány po sítích poskytovatelů služeb. Obzvláště důležitý je v této souvislosti nedávno ohlášený Contact Navigator, nová desktopová aplikace, která poskytuje efektivní grafické uživatelské prostředí (GUI) umožňující uživatelům simultánně řídit několik zákaznických interakcí po telefonu, e-mailu, chatu či prostřednictvím webové spolupráce.

 www.alcatel.cz

Článek ze dne 8. července 2002 - pondělí