logo itpoint.cz

Alcatel získá společnost Telera a vstoupí tak na trh samoobslužných hlasových řešení pro konvergenci hlasových a webových služeb

Telera vyvíjí a poskytuje prvotřídní hlasovou - webovou platformu využívající jazyk VoiceXML, díky němuž lze internetový obsah zpřístupnit pomocí telefonu. Telera se stane součástí divize softwaru pro kontaktní centra společnosti Genesys, dceřinné společnosti Alcatelu.

Společnost Alcatel oznámila, že podepsala smlouvu o akvizici soukromé společnosti Telera Corp. se sídlem ve městě Campbell ve státě Kalifornie. Tato firma vyvíjí a poskytuje prvotřídní hlasovou - webovou platformu využívající jazyk VoiceXML ("voice extensible markup language"), díky němuž lze internetový obsah zpřístupnit pomocí telefonu. Telera se stane součástí divize softwaru pro kontaktní centra společnosti Genesys, dceřinné společnosti Alcatelu. Bude se zaměřovat primárně na trh samoobslužných hlasových řešení, který podle předpokladů vzroste do roku 2005 na 600 milionů USD.

Společnost bude získána za 136 milionů USD v akciovém kapitálu společnosti Alcatel. Silná hotovostní pozice společnosti Telera ve výši 30 milionů USD bude použita na financování rozvoje společnosti. Další podmínky této smlouvy nebyly oznámeny.

Patentovaná softwarová platforma Voice Web společnosti Telera využívá VoiceXML a další otevřené standardy umožňující poskytovatelům přenosových služeb a firmám vyvíjet moderní hlasové aplikace, které mění telefon na výkonný nástroj pro přístup k webovým informacím. Díky prověřeným schopnostem společnosti Telera v oblasti VoiceXML umožní akvizice společnosti Alcatel vytvořit centrum VoiceXML, které budou využívat další divize společnosti Alcatel na rozšiřování nabídky produktů zákazníkům.

"Hlasový přístup na internet bude jiskrou, která odstartuje obrovskou proměnu ve způsobu, jakým se web využívá v oblasti zákaznických služeb určených podnikům a poskytovatelům služeb," prohlásil Olivier Houssin, prezident eBusiness Group společnosti Alcatel. "Akvizice společnosti Telera ze strany Alcatelu je důležitým článkem v naší strategii budování aplikací, které budou hnacím motorem konvergovaných hlasových a datových sítí."

"Podpora internetových technologií, jako jsou VoiceXML a SIP ze strany společnosti Telera proměňuje tradiční odvětví telekomunikací díky kombinaci inovace a flexibility internetu a pohodlí a spolehlivosti telefonu," řekl Prem Uppaluru, ředitel a spoluzakladatel společnosti Telera. "Těšíme se na to, že začneme spojovat zdroje obou společností a urychleně zavádět konvergovaná hlasová a webová řešení na trh."

Jako součást Genesys doplní společnost Telera produktovou řadu této společnosti o platformu samoobslužného hlasového řešení. Genesys je již v současnosti na prvním místě v oboru softwaru kontaktních center, která využívají podniky jako přístupový kanál k interaktivním službám a zákaznické podpoře. Nyní může Genesys nabízet kompletní integrované řešení pro samoobslužnou hlasovou službu i pro živou zákaznickou podporu.

Architektura platformy ("Voice Web Application Platform") pro aplikace hlasového přístupu k webovému obsahu společnosti Telera je unikátní, protože odděluje firemní aplikace od hlasové infrastruktury a používá připravené komponenty a technologie otevřených standardů, jako například VoiceXML. Tento software lze zavést buď jako řešení instalované u zákazníka, nebo jako řešení umístěné v síti, a to umožní zákazníkům výrazně snížit složitost sítě a celkové náklady na zavádění moderních hlasových aplikací.

Velké firmy a poskytovatelé služeb jako např. Qwest Communications, první poskytovatel řešení VoiceXML na bázi poskytovatele služeb, a poskytovatel služeb kontaktního centra First Data/Call Interactive, si vybraly platformu pro aplikace hlasového přístupu na web pro hlasové služby příští generace, mezi něž patří :

 www.genesyslab.com

Genesys Telecommunications Laboratories, Inc., stoprocentní dceřiná společnost Alcatelu, je přední poskytovatel řešení kontaktních center pro Collaborative CRM, důležitý komponent úplné obchodní strategie CRM. Integrovaná sestava otevřených řešení společnosti Genesys, která jsou nezávislá na infrastruktuře, řídí zákaznickou interakci ve všech typech médií, sítí a aplikací. Genesys zajišťuje personalizované a cenově výhodné zákaznické služby a poskytuje základ pro celofiremní obchodní procesy, které generují dlouhodobé a ziskové vztahy se zákazníky. Společnost Genesys se sídlem v San Francisku má pobočky po celém světě a disponuje globální sítí strategických partnerů, jako jsou Accenture, Alcatel, IBM a IBM Global Services, PeopleSoft, SAP, Siebel Systems a Verizon.

 

 www.telera.com

Telera je softwarová firma, jejíž úspěšná platforma pro aplikace hlasového přístupu na web (Voice Web Application Platform™) umožňuje pevným i bezdrátovým poskytovatelům služeb poskytovat moderní, firemně zaměřené hlasové aplikace, přičemž proměňuje telefon z pouhého komunikačního zařízení na výkonný, vždy a všude dostupný nástroj pro přístup k informacím. Zákaznický servis zajišťovaný službami společnosti Telera, obchodní transakce a samoobslužné aplikace zajišťují osobnější a interaktivnější přístup k zákazníkům a zajišťují, aby mobilní firemní uživatelé měli přístup k důležitým obchodním a zákaznickým informacím. Společnost Telera byla založena v roce 1998, je v soukromém vlastnictví a má sídlo v Campbellu v Kalifornii. Do současnosti dokázala zajistit více než 100 milionů USD od předních technologických investičních firem a velkých společností.

 www.alcatel.cz

Článek ze dne 6. června 2002 - čtvrtek