logo itpoint.cz

Alcatel získal zakázku na systém automatického řízení vlaků v Číně

Alcatel poskytne svůj prověřený systém SelTrac S40 s technologií Moving Block pro řízení vlaků na bázi komunikace ("communications-based train control" - CBTC). Tento systém bude kontrolovat dvacet čtyři stavědla a umožní spolehlivé řízení a provoz dvanácti čtyřvozových vlakových souprav, jedoucích nejvyšší rychlostí 80 km/h na dvojité nadzemní koleji.

Společnost Alcatel oznámila, že získala zakázku na dodávku systému automatického řízení vlaků u první trasy metra ve Wuhanu, hlavním městě provincie Hubei ve střední Číně. Hodnota zakázky přesahuje 15 milionů Euro. Společnost Alcatel poskytne svůj prověřený systém SelTrac S40 s technologií Moving Block pro řízení vlaků na bázi komunikace ("communications-based train control" - CBTC). Tento systém bude kontrolovat dvacet čtyři stavědla a umožní spolehlivé řízení a provoz dvanácti čtyřvozových vlakových souprav, jedoucích nejvyšší rychlostí 80 km/h na dvojité nadzemní koleji. Během první fáze projektu, která má být hotova na konci roku 2004, bude wuhanské metro čítat deset stanic na trase o délce 10 km. V rámci druhé fáze bude trasa prodloužena na přibližně 30 km s dalšími šestnácti stanicemi.

Peng Jun, prezident společnosti Wuhan Light Rail & Transportation Co., řekl : "Wuhan je velmi rozlehlé průmyslové a obchodní velkoměsto, v němž žije přes osm milionů obyvatel, počítaje v to i přilehlá předměstí. Moderní trasa metra výrazným způsobem zlepší mobilitu obyvatel. Nejmodernější technologie řízení a kontroly vlaků společnosti Alcatel pak přispěje k dosažení našich cílů."

Walter Friesen, generální ředitel divize dopravních automatizačních řešení společnosti Alcatel v Kanadě, k tomu uvedl : "Jsme hrdí na to, že se účastníme prvního projekt společnosti Alcatel týkající se městské železniční dopravy ve střední Číně, stavby první trasy metra ve Wuhanu. Náš systém SelTrac S40 je uznáván jako špičkový řídicí a zabezpečovací systém pro optimalizovanou propustnost železničního provozu. SelTrac S40 s technologií Moving Block je v komerčním provozu nebo v realizaci ve více než 300 kilometrové délce městských železničních tratí po celém světě."

V Asii a Tichomoří systém SelTrac S40 společnosti Alcatel funguje v ankarském metru, na dráze Putra v Kuala Lumpuru, na Západní dráze KCRC v Hongkongu a hongkongské východní přípojce Ma On Shan.

Zakázka bude realizována konsorciem, do kterého patří kanadská divize dopravních automatizačních řešení společnosti Alcatel, čínský Institut pro vytváření zabezpečovacích a komunikačních systémů a pekingská společnost ATACS ("Beijing and Alcatel Transport Automation Control Systems").

Získání této zakázky posiluje světovou vedoucí pozici společnosti Alcatel v oboru dopravních automatizačních řešení pro hlavní tratě a provozovatele metra.

V souvislosti s dnešní rostoucí poptávkou po řešeních šitých na míru a dodaných na klíč zahrnují služby společnosti Alcatel nejrůznější oblasti - od obchodního a technologického poradenství přes návrhy sítí s integrací zařízení společnosti Alcatel i třetích stran včetně podpůrných systémů, řízení implementací po technický provoz sítí a služby údržby.

Divize Dopravní automatizační řešení společnosti Alcatel ("Transport Automation Solutions" - TAS), součást Alcatel Services, dodává technologie pro řízení vlaků, signalizaci, zabezpečení, dispečink a integrovanou železniční komunikaci po celém světě. TAS má 2100 zaměstnanců a tržby ve výši 430 milionů Euro, přičemž působí hlavně v Rakousku, Kanadě, Francii, Německu, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku, Velké Británii a USA. Do nabídky společnosti Alcatel pro hromadnou dopravu na celém světě patří SelTrac®, přední světové řešení řízení vlaků na bázi komunikace, NetTrac MT pro centrální řízení a kontrolu vlaků a LockTrac, přední světové polovodičové zabezpečovací řešení.

 www.alcatel.cz

Článek ze dne 28. května 2002 - úterý