logo itpoint.cz

Aliatel - povodně se na kvalitě služeb neodrazily

Ústředí Aliatelu na Sokolovské ulici bylo evakuováno už večer 12.8.2002, kdy bylo dohledové a kontaktní centrum přesunuto do lokality Nagano v Praze 3 - Žižkov. Od této chvíle je provoz sítě řízen a dohledován z této lokality. Všichni zákazníci, kromě těch, jejichž koncová zařízení jsou bez napájení, jsou obsluhováni bez problémů. Pokud se někde objevily technické problémy způsobené povodněmi, jsou již odstraněny.

Pražský Karlín, v němž má hlavní sídlo telekomunikační společnost Aliatel a.s., je jednou z oblastí, která je nejvíc postižena a dosud je z velké části uzavřena. Ústředí Aliatelu na Sokolovské ulici bylo evakuováno už večer 12.8.2002, kdy bylo dohledové a kontaktní centrum přesunuto do lokality Nagano v Praze 3 - Žižkov. Od této chvíle je provoz sítě řízen a dohledován z této lokality. Všichni zákazníci, kromě těch, jejichž koncová zařízení jsou bez napájení, jsou obsluhováni bez problémů. Pokud se někde objevily technické problémy způsobené povodněmi, jsou již odstraněny.

Budova na Sokolovské byla zaplavena až do výše 3m, a to jak spodní vodou, tak vodou z Vltavy. Kdy se budou moci zaměstnanci společnosti vrátit na svá pracoviště zatím není jisté.

"Předpokládáme, že se do Karlína, a tedy do standardního pracovního režimu, vrátíme do 14 dnů," říká generální ředitel společnosti Jiří Hubka a dodává : "Pokud nás statik pustí do budovy, jsme schopni do 48 hodin obnovit provoz všech IT systémů, které jsou na Sokolovské umístěny."

Podle sdělení Davida Voráčka, manažera útvaru Instalace a servis, je po celou dobu povodní provoz Aliatelu bez problémů : "Na kvalitě služeb se provizorní režim vůbec neprojevuje. Ani v následujícím období neočekáváme žádné problémy - ve stávajícím režimu jsme schopni řídit kompletní provoz po neomezenou dobu."

V nejbližším období stojí - kromě běžného provozu - před Aliatelem úkoly spojené zejména s odstraňováním škod způsobených velkou vodou - tedy "znovuobydlení" budovy na Sokolovské a oprava poškozených zařízení v povodňových oblastech. Zároveň budou instalovány služby novým zákazníkům tam, kde to podmínky dovolí.

"Snad nikdy jsem si nebyl jist úspěchem Aliatelu tak, jako nyní," říká ředitel Jiří Hubka a doplňuje: "Zvládnutí této krizové situace prověřilo kvalitu nejen technologie, ale především našich lidí. Musím poděkovat všem technikům Aliatelu za obrovské nasazení, s nímž čelí havarijní situaci. Něco jiného je číst havarijní plány a něco jiného je čelit velké vodě tváří v tvář."

Nadále zůstávají v platnosti telefony na Kontaktní centrum společnosti Aliatel : 02 25252525, 0800990900, 0800900808 a 0800900800 a e-mail mail@aliatel.cz .

 www.aliatel.cz

Článek ze dne 20. srpna 2002 - úterý