logo itpoint.cz

Česká pošta rozšířila své elektronické služby

Česká pošta začala nabízet registrovanou elektronickou poštu, která může nahradit doporučený dopis. K využití služby stačí jednorázový poplatek za elektronickou schránku na datových serverech pošty. Při zasílání zprávy elektronickou cestou pošta prověří totožnost odesílatele i adresáta na základě elektronického podpisu, který již ve vnitřním systému pošty funguje pro všechny stálé zákazníky.

Česká pošta začala nabízet registrovanou elektronickou poštu, která může nahradit doporučený dopis. O tuto digitální službu již projevily zdravotní pojišťovny a nemocnice, které měsíčně zpracovávají tisíce soupisů lékařských výkonů a dosud je musely zasílat na disketách v doporučených zásilkách.

K využití služby stačí jednorázový poplatek za elektronickou schránku na datových serverech pošty. Při zasílání zprávy elektronickou cestou pošta prověří totožnost odesílatele i adresáta na základě elektronického podpisu, který již ve vnitřním systému pošty funguje pro všechny stálé zákazníky.

Pokud adresát zásilku přijme, obdrží odesílatel elektronickou doručenku podobnou klasické papírové doručence. Informace o doručení bude uložena na chráněných serverech.

Zaváděním elektronických služeb se Česká pošta snaží konkurovat rychlému rozvoji internetu a rostoucímu počtu mobilních telefonů. Například se vytrácí zájem o klasické telegramy. Od 1. září zdražila pošta poplatky za služby v průměru o šest procent. Toto zvýšení cen by jí mělo vynést až 250 miliónů korun.

 www.ceskaposta.cz

Článek ze dne 12. září 2002 - čtvrtek