logo itpoint.cz

Český Telecom odškodní poslední zákazníky za povodně v listopadu

Český Telecom se vyrovná se zákazníky, kterým kvůli povodním nefungoval telefon, nejpozději při vyúčtování za říjen, tedy v listopadu. Vlastníci zhruba 80 až 90 procent z celkem 120 000 poškozených linek, by měli být odškodněni v říjnu, uvedl výkonný ředitel Telecomu pro korporátní klientelu Kamil Čermák. Telecom v září při vyúčtování za srpen slevil zhruba 60 000 poškozeným klientům jednotně 25 procent z měsíčního paušálu, což je průměr doby, kdy byly linky mimo provoz.

Český Telecom se vyrovná se zákazníky, kterým kvůli povodním nefungoval telefon, nejpozději při vyúčtování za říjen, tedy v listopadu. Vlastníci zhruba 80 až 90 procent z celkem 120 000 poškozených linek, by měli být odškodněni v říjnu, uvedl výkonný ředitel Telecomu pro korporátní klientelu Kamil Čermák.

Telecom v září při vyúčtování za srpen slevil zhruba 60 000 poškozeným klientům jednotně 25 procent z měsíčního paušálu, což je průměr doby, kdy byly linky mimo provoz. Šlo o zákazníky, kterým telefon nešel kvůli nefungující ústředně a firma mohla nefunkčnost ihned zjistit. Ti by měli v říjnu obdržet účet s dopočítanou slevou za dny, kdy jim opravdu telefon nefungoval. Minimální odškodnění je přitom již zaúčtovaných 25 procent paušálu.

Postup firmy v minulosti kritizovali někteří klienti. Těm se nelíbilo, že jim firma poslala složenky s paušály i když byli v tu dobu zatopeni a žili v evakuačních centrech, nebo byli zcela bez telefonního spojení.

Podle vedení Telecomu šlo o zhruba 60 000 klientů, kterým velká voda zaplavila přístupovou síť a firma proto zjišťuje poškození telefonů až zpětně při opravách. Tito zákazníci museli srpnový měsíční paušál platit celý.

Poškození zákazníci by si měli podle Čermáka počkat na zářijové vyúčtování a v případě nesrovnalostí se obrátit na bezplatnou linku 800161616.

Od soboty Telecom znovu spustí vymáhací systém, který byl kvůli povodním celoplošně vypnut. V zatopených oblastech by mělo vymáhání začít fungovat až po zprovoznění linek a odškodnění klientů. Telecom je rovněž připraven s poškozenými jednat o odkladu splátek či splátkovém kalendáři.

Kvůli záplavám je nyní stále mimo provoz 9650 telefonů, z toho 8000 v Praze. Nejvíce nefungujících linek je na Těšnově (4500) a v Holešovicích (2350). Poslední telefony by měly být uvedeny do provozu do 20. listopadu.

Telecom v souvislosti s povodněmi nezaznamenal výraznější úbytek klientů, kterých má celkem 3,75 miliónu. Zhruba dvě třetiny všech poškozených linek patří domácnostem.

 www.telecom.cz

Článek ze dne 17. října 2002 - čtvrtek