logo itpoint.cz

Český Telecom zprovoznil první veřejný informační terminál pro státní správu

V budově MV ČR v Praze na Letné byl ve středu 13. března 20002 zprovozněn první veřejný informační terminál státní správy. Jeho provoz slavnostně zahájili také náměstek ministra vnitra pro reformu veřejné správy, pan Josef Postránecký, a výkonný viceprezident pro telekomunikační služby ČESKÉHO TELECOMU, pan George Jankovic.

V budově Ministerstva vnitra ČR v Praze na Letné byl ve středu 13. března 20002 zprovozněn první veřejný informační terminál státní správy. Jeho provoz slavnostně zahájili také náměstek ministra vnitra pro reformu veřejné správy, pan Josef Postránecký, a výkonný viceprezident pro telekomunikační služby ČESKÉHO TELECOMU, pan George Jankovic.

Současně začaly fungovat další čtyři informační terminály, všechny na volně dostupných místech v budovách Ministerstva vnitra v Praze, U Obecního domu 3, v Hybernské 2 a na Policejním prezidiu ČR ve Strojnické 27. Návštěvníci těchto prostor tak mají ode dneška možnost zdarma zhlédnout informace, které Ministerstvo zpřístupňuje na svých webových stránkách. Zároveň je instalován také terminál v budově Úřadu pro veřejné informační systémy v Havelkově ulici 22.

Náměstek ministra vnitra pan Postránecký uvedl: "Jedním z hlavních cílů reformy veřejné správy je její přiblížení občanům. Zavádění veřejných informačních terminálů je dalším krokem tímto směrem. Jsem rád, že tuto službu můžeme ověřit v praxi."

Kromě bezplatné nabídky mohou zájemci dále využívat internet, elektronickou poštu nebo telefonovat prostřednictvím integrovaného telefonního automatu. Za tyto služby je možné platit běžnými telefonními kartami, do budoucna se předpokládá také využívání karet bankovních. Přehled cen je uveden v této tiskové zprávě níže.

"Těší mne, že ČESKÝ TELECOM má možnost podílet se na modernizaci a zefektivnění informačních služeb státního aparátu v České republice," řekl pan George Jankovic, výkonný viceprezident pro telekomunikační služby ČESKÉHO TELECOMU. "K dnes zprovozněným pěti kioskům přibude ve velmi dohledné době dalších deset určených pro tento sektor a my věříme, že celá síť se bude dále rozšiřovat." dodal pan Jankovic.

Zavádět informační terminály, tzv. internetové kiosky, začal ČESKÝ TELECOM původně 10.října 2001 na Pražském hradě. Koncem téhož roku však byl s odůvodněním na možné porušení platného užitného vzoru provoz terminálu zastaven.

V únoru uzavřel ČESKÝ TELECOM s vlastníkem uživatelského vzoru dohodu, která nyní ČESKÉMU TELECOMU umožňuje pokračovat v realizaci již dříve ohlášeného projektu.

V první etapě pilotního projektu jich bude na volně přístupných místech po celém území České republiky rozmístěno celkem 30 (z toho 15 pro státní správu). Prostřednictvím všech terminálů bude možné telefonovat, zasílat krátké textové zprávy (SMS), využívat elektronickou poštu a Internet. Text budou uživatelé psát pomocí virtuální klávesnice na dotykovém displeji, v některých případech také na komfortní metalické klávesnici. U vybraných přístrojů se do budoucna počítá s připojením na externí tiskárnu a využitím integrované digitální kamery pro bezprostřední zaslání právě pořízené fotografie či vlastního videospotu e-mailem. Fotografie terminálů jsou k dispozici tady.

Informační terminály budou standardně připojeny k telefonní síti linkami euroISDN. Celou síť bude řídit moderní dohledové centrum ČESKÉHO TELECOMU. Dodavatelem přístrojů je kanadská společnost King Products, která je součástí mezinárodního koncernu Ascom group. Výhradním partnerem projektu internetových terminálů v oblasti veškerých reklamních aktivit je společnost M.I.A., a.s.

Ceník telekomunikační služby veřených informačních terminálů

Funkce Tarifikace
Procházení nabídkou služeb a informací na terminálu Zdarma
Přístup na informační stranky MVČR (příp. ÚVIS) Zdarma
Využívání internetových stránek 3,50 Kč/impulz
Využívání samotného telefonního automatu 5,25 Kč/impulz
Využívání telefonního automatu při současném využívání internetu 7,00 Kč/impulz
Odeslání e-mail 3,50 Kč/odeslaný e-mail
Odeslání SMS 3,50 Kč/impulz

Ceny jsou uvedeny včetně DPH a platí pro použití 50-ti impulzové karty

Telefonní automat
Délka impulzu v závislosti na typu volání 7.00 - 19.00 19.00 - 7.00
Místní hovor 2 min 4 min 50 sec
Meziměsto 40 sec 1 min 35 sec
Internet, SMS 3 min 6 min

Délky impulzů za hovory do sítí jiných operátorů, za mezinárodní hovory atd. jsou stejné jako u veřejných telefonních automatů.

Příklady cen za využití služeb veřejného informačního terminálu

Služba Cena
(7.00 - 19.00)
Cena
(19.00 - 7.00
+ víkendy a svátky)
15 minut připojení k internetu 17,50 Kč 10,50 Kč
60 minut připojení k internetu 70,00 Kč 35,00 Kč
Odeslání SMS (3 minuty)*) 3,50 Kč 3,50 Kč

Ceny platí pro 50-ti jednotkové karty, zahrnují DPH
*) délka akce nepřekročí 3 minuty

Adresy umístění veřejných informačních terminálů

MINISTERSTVO VNITRA, NAD ŠTOLOU 936/3, PRAHA 7
MINISTERSTVO VNITRA, U OBECNÍHO DOMU 660/3, PRAHA 1
MINISTERSTVO VNITRA, HYBERNSKÁ 2, PRAHA 1
POLICEJNÍ PREZIDIUM, STROJNICKÁ 935/57, PRAHA 7
ÚŘAD PRO VEŘEJNÉ INFORMAČNÍ SYSTÉMY (ÚVIS), HAVELKOVA 22, PRAHA 3

 www.telecom.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 14. března 2002 - čtvrtek

Acronis Backup 12.5