logo itpoint.cz

eBanka zavedla rychlou ochranu platebních karet zamykáním z mobilního telefonu

V případě ztráty zákazník kartu uzamkne z mobilního telefonu během několika sekund, a zabrání tak zneužívání. Zavedení služby zamykání a odemykání karty stojí 50 korun a do konce srpna bude nový produkt zdarma.

Peněžní ústav eBanka, který poskytuje služby pouze formou přímého bankovnictví, zavedl levnější a rychlejší ochranu platebních karet. V případě ztráty zákazník kartu uzamkne z mobilního telefonu během několika sekund, a zabrání tak zneužívání. Zavedení služby zamykání a odemykání karty stojí 50 korun a do konce srpna bude nový produkt zdarma.

Ostatní banky, například Česká spořitelna nebo Komerční banka, podobnou službu v dohledné době zavádět nebudou. Nynější blokaci pomocí telefonu přístupnou 24 hodin denně hodnotí za dostatečně rychlou, komfortní a bezpečnou. "Pokud klient prokáže, že určitou transakci neprovedl, dostane peníze zpět," navíc upozornila mluvčí KB Markéta Dvořáčková.

Dosud eBanka nabízí podle mluvčí Lenky Petroncové blokaci karty telefonicky za 200 korun a pouze na dvě hodiny. Další možností je pak úplné zrušení karty a vydání nové. Od září bude jedno odemknutí karty za 2,9 až 3,9 koruny, zamknutí za stejnou částku nebo automatické zdarma. Zamykání a odemykání lze provádět i internetem a telefonicky.

Například v České spořitelně vyjde blokace na desítky až stovky korun, není časově omezená a je nutné ji písemně potvrdit. Komerční banka provádí přímo zrušení karty v ceně 150 nebo dva tisíce korun podle typu karty.

eBanka zahájila činnost v květnu 1998. Koncem roku 1999 do ní kapitálově vstoupila Česká pojišťovna, která má 99,35 procenta akcií. eBanka má nyní více než 245 tisíc klientů, kteří mají přes 208 tisíc karet.

ČTK

Článek ze dne 15. května 2002 - středa

Acronis Backup 12.5