Jen zhruba 30 až 40 procent zákazníků Českého Telecomu má připravena svá koncová zařízení, tedy zejména pobočkové ústředny, na přečíslování, které se uskuteční 22. září. Podle mluvčího Vladana Crhy jde o klienty, kteří nemají tato zařízení přímo od Telecomu. Mezi uživateli koncových zařízení od Telecomu je připravenost zhruba 80 procentní.
"Zákazníky jsme na nutnost nastavit koncová zařízení opakovaně upozorňovali a budeme se o to během posledních 14 dnů snažit ještě jednou," uvedl Crha. Podle jeho slov Telecom kontaktoval i servisní firmy, které se dodávkou telekomunikačních zařízení zabývají. Zvýšenou pozornost by měli věnovat nastavení pobočkových ústředen zákazníci připojení přes linky ISDN.
Informace o na stavení zhruba 400 typů ústředen, digitálních telefonů, faxů, modemů či ISDN má Telecom na svých internetových stránkách http://www.telecom.cz/precislovani , kde jsou stručné návody, jak při změně postupovat, či alespoň odkaz na jeho výrobce.
K přečíslování všech pevných i mobilních telefonů do jednotného devítimístného formátu bez počáteční nuly dojde 22. září mezi půlnocí a třetí hodinou ranní. Změnu čísel nařídil Český telekomunikační úřad kvůli sladění čísel s EU a uvolnění číselných řad, které dosud blokoval Telecom, pro ostatní operátory. Díky přečíslování se sníží počet telefonních obvodů, v jejichž rámci lze volat za levnější místní tarif, ze 159 na 14.
Článek ze dne 11. září 2002 - středa