logo itpoint.cz

Na přečíslování je připravena jen třetina firem

Jen zhruba 30 až 40 procent zákazníků Českého Telecomu má připravena svá koncová zařízení, tedy zejména pobočkové ústředny, na přečíslování, které se uskuteční 22. září. Podle mluvčího Vladana Crhy jde o klienty, kteří nemají tato zařízení přímo od Telecomu. Mezi uživateli koncových zařízení od Telecomu je připravenost zhruba 80 procentní.

Jen zhruba 30 až 40 procent zákazníků Českého Telecomu má připravena svá koncová zařízení, tedy zejména pobočkové ústředny, na přečíslování, které se uskuteční 22. září. Podle mluvčího Vladana Crhy jde o klienty, kteří nemají tato zařízení přímo od Telecomu. Mezi uživateli koncových zařízení od Telecomu je připravenost zhruba 80 procentní.

"Zákazníky jsme na nutnost nastavit koncová zařízení opakovaně upozorňovali a budeme se o to během posledních 14 dnů snažit ještě jednou," uvedl Crha. Podle jeho slov Telecom kontaktoval i servisní firmy, které se dodávkou telekomunikačních zařízení zabývají. Zvýšenou pozornost by měli věnovat nastavení pobočkových ústředen zákazníci připojení přes linky ISDN.

Informace o na stavení zhruba 400 typů ústředen, digitálních telefonů, faxů, modemů či ISDN má Telecom na svých internetových stránkách http://www.telecom.cz/precislovani , kde jsou stručné návody, jak při změně postupovat, či alespoň odkaz na jeho výrobce.

K přečíslování všech pevných i mobilních telefonů do jednotného devítimístného formátu bez počáteční nuly dojde 22. září mezi půlnocí a třetí hodinou ranní. Změnu čísel nařídil Český telekomunikační úřad kvůli sladění čísel s EU a uvolnění číselných řad, které dosud blokoval Telecom, pro ostatní operátory. Díky přečíslování se sníží počet telefonních obvodů, v jejichž rámci lze volat za levnější místní tarif, ze 159 na 14.

ČTK

Článek ze dne 11. září 2002 - středa