logo itpoint.cz

Neznalost internetu zůstává největší překážkou rozvoje elektronického obchodu u nás

Plných 40 % malých a středních firem v Pardubickém kraji považuje za největší překážku rozvoje elektronického obchodu mezi podniky nízkou úroveň znalostí o internetu a informačních technologiích. Ukázal to výzkum, jímž byl zakončen projekt společnosti TELE2 a BMI sdružení eBusiness Roadshow, během kterého se uskutečnily semináře o elektronickém podnikání a proběhly výzkumy připravenosti malých a středních firem do 100 zaměstnanců na elektronický obchod v osmi krajích.

Plných 40 procent malých a středních firem v Pardubickém kraji považuje za největší překážku rozvoje elektronického obchodu mezi podniky nízkou úroveň znalostí o internetu a informačních technologiích. Ukázal to výzkum, jímž byl zakončen projekt společnosti TELE2 a BMI sdružení eBusiness Roadshow, během kterého se uskutečnily semináře o elektronickém podnikání a proběhly výzkumy připravenosti malých a středních firem do 100 zaměstnanců na elektronický obchod v osmi krajích.

Stejná překážka byla pokládána za největší ve všech regionech až na Královéhradecký kraj, kde firmy uváděly nejčastěji obavy o bezpečnost transakcí. Ty byly spolu s nedostatečnou znalostí přínosu elektronického obchodu v ostatních krajích se 17 procenty s odstupem až na dalších místech.

Ani v dalších aspektech se Pardubický kraj příliš neliší od ostatních regionů. Připojení k internetu zde má sice již 82 procent a webové stránky 58 procent ze sledovaných 114 malých a středních firem, avšak velká část z nich se teprve s internetem seznamuje a využívá jej nedostatečně. Například pouze 50 procent firemních webových stránek slouží k propagaci výrobků nebo služeb a jen 32 procent k jejich prodeji. Elektronickou platbu umožňují pouze stránky 8 procent firem. Zkušenosti s nákupem či prodejem na elektronickém tržišti mají jen dvě procenta firem.

V průběhu eBusiness Roadshow se do výzkumu, který prováděla společnost DEMA, zapojilo celkem 1014 malých a středních firem do 100 zaměstnanců. Jeho výsledky posloužily BMI sdružení ke zpracování studie Připravenost malých a středních firem na elektronické obchodování, která byla využita při přípravě Bílé knihy o elektronickém obchodu.

Projekt eBusiness Roadshow, jehož cílem bylo pomoci firmám urychleně zvládnout přechod na elektronické podnikání, připravily ve spolupráci s regionálními hospodářskými komorami sdružení BMI a společnost TELE2. Tento vedoucí alternativní poskytovatel telekomunikačních služeb v Evropě vstoupil na český trh v říjnu 2000 s nabídkou pevného bezdrátového připojení na internet za velmi příznivé ceny. Svoje služby nabízí v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni, Hradci Králové, Pardubicích, Ostravě a chystá rozšíření své sítě do dalších měst. Kromě toho nedávno přišel jako alternativní operátor také s nabídkou hlasových služeb, levnějších oproti Českém Telecomu.

sdružení BMI

Článek ze dne 19. listopadu 2002 - úterý

Cool letní akce datového centra Coolhousing