logo itpoint.cz

Oskar rekapituloval své úspěchy

Krátce po vstupu do třetího roku svého působení oznámil Oskar dosažení miliónu zákazníků. V poměrech České republiky to znamená asi 13 % trhu, tedy asi třetinu počtu uživatelů mobilních telefonů, které mají jeho větší a starší konkurenti. Jaký byl recept na úspěch ?

Krátce po vstupu do třetího roku svého působení oznámil Oskar dosažení miliónu zákazníků. V poměrech České republiky to znamená asi 13 % trhu, tedy asi třetinu počtu uživatelů mobilních telefonů (či přesněji řečeno aktivních SIM karet), které mají jednotlivě jeho dva větší a starší konkurenti.

Při srovnání vývoje tržního podílu s ostatními třinácti evropskými operátory, kteří stejně jako Oskar byli ve svých zemích těmi třetími, s odstupem alespoň dva roky po startu druhého operátora, vychází nyní po 24 měsících působení Oskarovi slušné čtvrté místo. Například ale již po šesti měsících působení byl i druhý. Jaký byl recept na úspěch ?

Pro třetí (ale jistě i pro čtvrté) operátory, a tedy i pro Oskara, jsou klíčovými faktory úspěchu schopnost odlišit se od svých předchůdců, čili nenapodobovat konkurenci. Dále jde o vysvětlení jasně definovaných výhod. Jako každý tržní subjekt potřebuje vybudovat silnou značku a image. Pokud se vám současně podaří udržet slušnost a poctivý přístup k zákazníkům, což u mobilního operátora znamená mimo jiné zajistit pokrytí a kvalitu signálu. Oskar získal uznání za jednoduchost, kdy oproti svým konkurentům odboural jako zbytečné aktivační poplatky a smlouvy. Také zavedl účtování po sekundách, převody volných minut a nově i 30-ti denní garanci vrácení peněz za prodané mobilní telefony.

Ve světě třetí operátoři dále nabídli třeba výrazně lepší kvalitu sítě, cenové plány s paušálními sazbami ( One ). Optimus sázel na snížení počtu přerušených hovorů, jako první představil segmentovanou nabídku předplacených služeb a dokonce svými atraktivními nabídkami získal přes 400000 zákazníků ještě před zahájením provozu. Orange ve Švýcarsku zase zavedl účtování po vteřinách, zvýhodňování věrných zákazníků a množstevní slevy. Je zřejmé, že i všichni naši operátoři mají ještě mnoho lákadel pro své zákazníky.

Článek ze dne 18. dubna 2002 - čtvrtek

Vše ohledně GDPR - metodika - certifikace - školení - pověřenec