logo itpoint.cz

Oskarova trojka

Na počátku třetího roku svého působení na našem telekomunikačním trhu přišel tento třetí mobilní operátor se třemi novinkami …

Na počátku třetího roku svého působení na našem telekomunikačním trhu přišel tento třetí mobilní operátor se třemi novinkami. Včera s nimi seznámil novináře na happeningu, který stylově uvedlo pohoštění - tři jahody na talířku. Jenže ouha, jen jediná z nich byla pěkně červená a hlavně jedlá. Druhé dvě byly zelené a plastikové. Na kontrastu trojice předmětů, z nichž jeden je červený, pozitivně laděný, zatímco zbývající dva jsou, no mírně řečeno negativně působící, je nová kampaň hlavně založena.

Sympatická červená beruška v kontrastu se dvěma mandelinkami, zápalka s červenou hlavičkou oproti dvěma ohořelým atd. Samozřejmě za tímto podobenstvím lze hledat lecjaké vysvětlení, podle Oskara jde o vyváženost. Červený předmět je tak dobrý, že je kvůli vyváženosti kombinován právě se dvojicí méně přitažlivých předmětů. Do tohoto stylu je nyní přetransformován styl všech Oskarových brožurek. I styl ostatních prvků nové kampaně má za smysl ukázat Oskara jako toho modernějšího, pružnějšího, inovativnějšího, prostě lepšího než jsou jeho konkurenti.

Nový styl má oslovovat jak jednotlivce, na které se Oskar zaměřoval od počátku, tak i podnikovou klientelu. Tři prvky, kterými se chce Oskar prosadit a odlišit od konkurence, také mají naznačit televizní reklamní klipy režiséra Michálka. Jde o spolehlivou síť, donášku do domu a možnost vrácení bez udání důvodu.

Další novinkou je nabídka Oskarovy Testkarty. Nejde o nic jiného než o speciální předplacenou Oskartu. Od běžné, kterou můžete pořídit s kreditem 400 Kč, se liší sníženým kreditem na 100 Kč. Mají sloužit k přesvědčení zákazníka o kvalitě Oskarovi sítě, pokud by snad o ní ještě pochyboval a k otestování pokrytí v dané lokalitě. Z Testkarty lze samozřejmě přecházet na běžné tarify, anebo dobitím z ní udělat běžnou Oskartu. Dalším rozdílem, který trochu vyrovnává počáteční výhodnost, je zkrácená platnost. Počátečních 100 Kč je třeba provolat během 30 dnů, jinak propadají. Nicméně pokud během prvních 15 dnů projevíte svůj zájem tím, že si ji dobijete, získáte navíc k hodnotě kupónu 50 Kč. Další možností je využít Testkartu jednorázově při roamingu, pokud příslušné ceny seznáte levnějšími, než vám nabízí váš stávají tarif. Za zmínku stojí ještě odstavec z tiskové zprávy, kde Oskar prohlašuje, že kupce Testkarty nebude až do potvrzení zájmu, tedy dobití, počítat mezi své zákazníky, aby tak uměle a snadno nezvyšoval mezi operátory ostře sledovaný parametr - počet uživatelů. Nabízí se snadno srovnání s vánoční akcí Eurotelu, kdy jste v jeho předplacených sadách našli navíc druhou, nenabitou SIM kartu.

Třetí novinkou je možnost vrátit telefon do 30 dnů bez udání důvodu a formalit za plnou nákupní cenu. Záruka se týká telefonu a s ním prodaného příslušenství. Nevztahuje se na neprovolané kredity a nevyužité služby. Jde na českém trhu o odvážný krok, dovedu si představit snadné využití, kdy budete mít každý měsíc nový telefon, a přitom za něj vlastně nic nezaplatíte.

Je možná škoda, že nebyla učiněna nabídka refundace i u Testkarty. Pokud náhodou testování pokrytí zrovna na vaší chatě nedopadne dobře, a stát se to samozřejmě může, přišel jste o 100 Kč. Zadarmo je jednodušší cesta - vybrat v menu telefonu položku informace o sítích. Nejde o dokonalý test, zjistíte jen přítomnost signálu všech sítí, ale neprověříte již možnost nerušeného spojení, což při odrazech a složitějších podmínkách šíření signálu se může ukázat problematičtější.

Článek ze dne 11. dubna 2002 - čtvrtek