logo itpoint.cz

Ožilo dalších 5 800 telefonních stanic

Od pátku 25. ledna do dnešního odpoledne bylo zprovozněno dalších zhruba 5 800 telefonních stanic, které byly mimo provoz v důsledku požáru telefonní ústředny na Praze 2.

Od pátku 25. ledna do dnešního odpoledne bylo zprovozněno dalších zhruba 5 800 telefonních stanic, které byly mimo provoz v důsledku požáru telefonní ústředny na Praze 2. Z původních 41 tisíc stanic, které se po nehodě minulý týden odmlčely, jich tak zbývá opravit ještě 13 500.

K velkému pokroku došlo v průběhu uplynulého víkendu. Pracovníci Českého Telecomu připravili veškeré technologické podmínky pro opětovnou aktivaci dalších telefonních stanic v číselném rozsahu 24246000 - 24257999, která nyní probíhá Jejich postupné připojování bylo zahájeno včera ráno a bude ukončeno nejpozději ve čtvrtek 31. ledna. Všechny zbývající telefonní linky by měli být postupně připojeny do konce třetího únorového týdne.

Mezi linkami, které se tak podařilo zprovoznit, jsou také některá spojení na důležité instituce, například Městský úřad Prahy 2, lékařská zařízení (Všeobecná fakultní nemocnice, Železniční nemocnice v Italské ulici, lékařská pohotovost v Sokolské), Městskou policie, Hasiče, soud a finanční úřad.

Zároveň s tím pokračuje také postupné připojování pobočkových ústředen a pronajatých datových okruhů institucí a firem, které výpadek telekomunikačních služeb postihuje nejcitelněji. Práce budou i nadále běžet 24 hodin denně.

Ve čtvrtek a pátek minulý týden operátoři na krizovém bezplatném čísle 0800 101 108 zodpověděli každý den přes 3 tisíce dotazů zákazníků.

Urychlené provizorní zajištění spojení pro některé zákazníky umožňují opravy méně poškozené části technologie a kabelizace ústředny. Současně s opravami proto intenzivně probíhají přípravy na výstavbu zcela nového technologického zařízen. Snahou Českého Telecomu je tyto práce v co největší míře urychlit.

Český Telecom poskytne zákazníkům, jejichž telefonní stanice byla mimo provoz déle než 48 hodin (tj. do 11:00 hodin, 24. ledna 2002) slevu ve výši jejich stávajícího měsíčního paušálu. Příslušná částka bude odečtena z následujícího vyúčtování za telekomunikační služby (telefonního účtu). Další nabídka je připravována pro zákazníky, jejichž telefonní stanice budou mimo provoz déle než dva týdny.

 www.telecom.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 30. ledna 2002 - středa