logo itpoint.cz

Po přečíslování zodpověděly infolinky Českého Telecomu 3 172 788 dotazů

Automatický systém na čísle 14111, na který jsou zákazníci Českého Telecomu zvyklí, je k dispozici již více než rok. Jenom od neděle 22. září do pondělka sem zavolalo 1 219 066 zájemců o informace. Vhodným doplněním této automatické služby je linka 14119, kde volajícím asistují operátoři. Český Telecom ji zavedl minulý týden, aby své dosavadní informační zdroje pro zjišťování změn účastnických čísel posílil. Linka je v provozu teprve šest dní a za tu dobu poskytla informaci 65 419 zákazníkům.

Celkem 3 172 788 informací o telefonních číslech poskytly od neděle 22. do pondělí 30. září 2002 infolinky Českého Telecomu – 14111, 14119 a 1180. Největšímu náporu čelily v prvních třech dnech po přečíslování veřejné telefonní sítě.

Pro informace o změnách telefonních čísel slouží zákazníkům především informační linky 14111 a 14119, které byly zřízeny speciálně kvůli přečíslování. Vstupem pro vyhledání nového čísla je "staré" účastnické číslo platné před přečíslováním.

Automatický systém na čísle 14111, na který jsou zákazníci Českého Telecomu zvyklí, je k dispozici již více než rok. Jenom od neděle 22. září do pondělka sem zavolalo 1 219 066 zájemců o informace. Vhodným doplněním této automatické služby je linka 14119, kde volajícím asistují operátoři. Český Telecom ji zavedl minulý týden, aby své dosavadní informační zdroje pro zjišťování změn účastnických čísel posílil. Linka je v provozu teprve šest dní a za tu dobu poskytla informaci 65 419 zákazníkům.

Nadále v provozu je samozřejmě i služba 1180 – Informace o telefonních číslech. Ta slouží, stejně jako dříve, ke zjišťování aktuálně platných telefonních čísel. Zákazník zde standardně uvádí jméno a adresu osoby nebo instituce, na které potřebuje kontakt poskytnout. Od neděle 22. do pondělí 30.září zde operátoři vyřídili 1 888 303 hovorů. Vysoké zatížení linky se projevilo v prodloužení čekací doby až na 4 minuty. Tato situace se postupně stabilizuje.

Komfortní službou linky 1180 je Spojení hovoru na vyhledané číslo, která umožňuje zákazníkům Českého Telecomu nechat se přímo na požadované číslo přepojit. Ke spojení jim tak postačí jediné volání, hledaný kontakt si nemusejí zaznamenat a až následně jej vytáčet. Základní princip služby 1180 se touto novinkou nezměnil. Zákazník může ukončit hovor okamžitě po zjištění hledaného telefonního čísla. Bezprostředně po dodání základní informace mu však bude nabídnuta možnost přímého spojení. Tato služba je v provozu od května 2002 a během té doby jí využilo přibližně 1 200 000 zákazníků, z toho téměř 200 000 od přečíslování veřejné telefonní sítě.

Všechny uvedené linky jsou v provozu nonstop 24 hodin denně a jsou zpoplatňovány podle standardního Ceníku telekomunikačních služeb, tedy 5,20 (linka 14111) respektive 5,50 Kč / minutu (1180 a 14119). Jejich cena se po přečíslování nezměnila.

 www.telecom.cz

Článek ze dne 2. října 2002 - středa