logo itpoint.cz

Povodně neohrozí termín přečíslování naší telefonní sítě

"I přes značné škody, které povodně zanechaly na telekomunikační infrastruktuře, jsme schopni dostát svému závazku a přečíslování zrealizovat ve stanoveném termínu", prohlásil výkonný viceprezident pro sítě Českého Telecomu, Petr Slováček.

Ničivé povodně, které v minulém týdnu napáchaly škody na mnoha místech České republiky a poškodily i telekomunikační síť Českého Telecomu, neohrozí plánovaný termín přečíslování veřejné telefonní sítě. Přečíslování proběhne za měsíc, v noci ze soboty 21. na neděli 22. září. Potvrdil to výkonný viceprezident pro sítě Českého Telecomu, Petr Slováček : "I přes značné škody, které povodně zanechaly na telekomunikační infrastruktuře, jsme schopni dostát svému závazku a přečíslování zrealizovat ve stanoveném termínu".

Přečíslování v České republice probíhá na základě rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu, který tak reaguje na doporučení Mezinárodní telekomunikační unie. Týká se všech telefonních stanic (s výjimkou těch, které začínají číslem 1) v pevné i mobilní síti. Komplexní přečíslování telefonní sítě slaďuje český plán telefonních čísel se standardy Evropské unie, vytváří prostor pro využití nových služeb a je jednou z podmínek pro vytvoření plně liberalizovaného prostředí, neboť umožní vstup konkurenčních provozovatelů na telekomunikační trh.

Český Telecom bude i nadále poskytovat svým zákazníkům všestrannou součinnost při přečíslování a všech aktivitách s ním souvisejících. V provozu je speciální internetová stránka na adrese www.telecom.cz/precislovani . Kromě základních údajů o přečíslování a odpovědí na nejčastější dotazy je zde k dispozici automatická aplikace, jejímž prostřednictvím mohou zákazníci zjistit nová čísla ostatních účastníků, stáhnout software pro hromadné přečíslování databází nebo využít manuálu pro nastavení koncových zařízení. Informace o nových telefonních číslech poskytuje také celostátně dostupná zpoplatněná linka 14111 a Zlaté stránky vydávané od prosince 2001 (čísla uváděná v kulatých závorkách). Svoje nové číslo platné po přečíslování 22. září 2002 najde každý účastník rovněž ve Vyúčtování za telekomunikační služby. Pro obecné informace o přečíslování je pak možné využít bezplatné informační linky 0800111111.

Český Telecom pracuje na odstraňování následků povodní na telekomunikační síti 24 hodin denně. Kromě čištění a oprav zaplavených ústředen a sítí využívají pracovníci Českého Telecomu podle technických možností také náhradní řešení, která zákazníkům umožní komunikovat v oblastech, kde není možná okamžitá obnova zařízení. Z celkového počtu 27 telefonních ústředen mimo provoz, které společnost oznámila minulý pátek, se jich do středečního rána podařilo zprovoznit už 13. Další by měly následovat.

 www.telecom.cz

Článek ze dne 22. srpna 2002 - čtvrtek

tesena fest 2018