logo itpoint.cz

Požár ústředny v Praze 2 - od čtvrtka 7. února budou v provozu všechny telefonní linky

Zkrácení předpokládané doby oprav o více než 2 týdny umožnilo zprovoznění zcela nové digitální telefonní ústředny a hlavního rozvodu, které technici Českého Telecomu spolu s dodavateli vybudovali v rekordní době v náhradních prostorách vyhořelé budovy v Blanické ulici na Vinohradech.

Do půlnoci 6. února připojí Český Telecom poslední zákazníky, kteří byli doposud v důsledku požáru digitální telefonní ústředny na Praze 2 bez telefonního spojení. V provozu tak bude všech 41 tisíc telefonních stanic, které se po nehodě odmlčely. K dnešnímu dni zbývá připojit posledních zhruba 6 tisíc telefonních linek.

Zkrácení předpokládané doby oprav o více než 2 týdny umožnilo zprovoznění zcela nové digitální telefonní ústředny a hlavního rozvodu, které technici Českého Telecomu spolu s dodavateli vybudovali v rekordní době v náhradních prostorách vyhořelé budovy v Blanické ulici na Vinohradech.

Bezprostředně po požáru v úterý 22. ledna bylo vyřazeno z provozu 41 140 telefonních stanic. Již druhý den se však podařilo znovu připojit přes 50 % telekomunikačních linek. V následujících 14 dnech běžely práce na obnově telekomunikačního spojení 24 hodin, a proto mohlo dojít k celkové obnově poškozeného technologického zařízení.

Následující den po požáru (23.1.) byla pro informování postižených zákazníků zřízena bezplatná Zelená linka s číslem 0800101108. Její pracovníci zodpověděli do dnešního dne přes 12 tisíc telefonických dotazů.

Český Telecom poskytne zákazníkům, jejichž telefonní stanice byla mimo provoz déle než 48 hodin (tj. do 11:00 hodin, 24. ledna 2002), slevu ve výši jejich stávajícího měsíčního paušálu. Příslušná částka bude odečtena z následujícího vyúčtování za telekomunikační služby (telefonního účtu). Další nabídka je připravována pro zákazníky, jejichž telefonní stanice byly mimo provoz déle než do dnešních 11:00.

V případě jakýchkoliv problémů s telefonním spojením, ať již souvisí nebo nesouvisí s požárem telefonní ústředny, se mohou všichni zákazníci obracet na ohlašovnu poruch na telefonním čísle 13129.

Český Telecom se omlouvá všem zákazníkům, kterým výjimečná situace po požáru způsobila jakékoliv problémy.

 www.telecom.cz
tisková zpráva

Článek ze dne 6. února 2002 - středa