logo itpoint.cz

Požár ústředny v Praze 2 - všech 41 tisíc telefonních linek je znovu připojeno

Český Telecom již dokončil připojování posledních zákazníků, kteří byli doposud v důsledku požáru digitální telefonní ústředny na Praze 2 bez telefonního spojení. Funguje tak již všech 41 tisíc telefonních stanic, které nehoda vyřadila z provozu.

Český Telecom již dokončil připojování posledních zákazníků, kteří byli doposud v důsledku požáru digitální telefonní ústředny na Praze 2 bez telefonního spojení. Funguje tak již všech 41 tisíc telefonních stanic, které nehoda vyřadila z provozu.

Bez omezení lze na části Prahy 2 a Prahy 3 také volat ze všech zhruba 1100 telefonních automatů. Fungují již pobočkové ústředny firem a institucí. V provozu jsou i datové služby.

Zkrácení předpokládané doby oprav o více než 2 týdny umožnilo zprovoznění zcela nové digitální telefonní ústředny a hlavního rozvodu, které technici Českého Telecomu spolu s dodavateli vybudovali v rekordní době v náhradních prostorách vyhořelé budovy v Blanické ulici na Vinohradech.

Vzhledem k náročnosti a rychlosti opravných prací může u některých stanic dojít k výpadkům. V případě jakýchkoliv problémů s telefonním spojením by proto měli zákazníci volat buď na ohlašovnu poruch na telefonním čísle 13129 nebo na speciální Zelenou linku s číslem 0800101108, která bude v provozu až do pátku 8. února do 18:00 hodin.

Český Telecom poskytne zákazníkům, jejichž telefonní stanice byla v důsledku požáru mimo provoz déle než 48 hodin (tj. do 11:00 hodin, 24. ledna 2002) slevu ve výši jejich celého stávajícího měsíčního paušálu. Příslušná částka bude odečtena z následujícího vyúčtování za telekomunikační služby (telefonního účtu).

Bezprostředně po požáru v úterý 22. ledna bylo vyřazeno z provozu 41 140 telefonních stanic. Již druhý den se však podařilo znovu připojit přes 50% telekomunikačních linek. V následujících 14 dnech běžely práce na obnově telekomunikačního spojení 24 hodin a proto mohlo dojít k celkové obnově poškozeného technologického zařízení.

Český Telecom se omlouvá všem zákazníkům, kterým výjimečná situace po požáru způsobila jakékoliv problémy.

 www.telecom.cz

Článek ze dne 8. února 2002 - pátek