logo itpoint.cz

Stíny přečíslování

Dlouho a pečlivě připravované přečíslování máme za sebou. Přesto bylo pečlivosti málo. Zaznamenali jsme některé zbytečné nedostatky. Například zřejmě v rámci jakéhosi resetu ústředen Českého Telecomu se některým účastníkům zaktivovala hlasová schránka Memobox, ačkoliv o něj nestojí, a nechali si ho vypnout již dříve ...

Dlouho a pečlivě připravované přečíslování máme za sebou. Přesto bylo pečlivosti málo. Zaznamenali jsme některé zbytečné nedostatky. Například zřejmě v rámci jakéhosi resetu ústředen Českého Telecomu se některým účastníkům zaktivovala hlasová schránka Memobox, ačkoliv o něj nestojí, a nechali si ho vypnout již dříve.

To by snad šlo omluvit, ale horší je, že Telecom neumožnil svým zákazníkům si schránku ihned zrušit. Přes proklamované posílení informačních linek nastala následující situace : hlasovou schránku Memobox si můžete sami různě nastavovat a upravovat, ale s jednou vyjímkou. A tou je nejdůležitější nastavení, tedy zda vůbec mají být hovory do Memoboxu přesměrované. To Vám zařídí pouze živý operátor na infolince 800123456.

Je neděle po přečíslování a nešťastní známí si vám stěžují, jak přicházejí o peníze, protože padají do hlasové schránky, o kterou vůbec nestojíte a vy tedy zkusíte zavolat na informační linku. Ozve se automat a Vy postupujete podle jeho pokynů. Kupodivu nikde není možnost volby zapnutí či vypnutí hlasové schránky. Ačkoliv měly být všechny informační linky po přečíslování posíleny, při zadání volby na živého operátora se jen dozvíte, že máte volat v pracovní době v pracovní den.

Nechtěně zapnutá schránka je ale vlastně druh poruchy, že ? I zavoláte na poruchy 13129. Ty naštěstí fungují i v neděli po přečíslování. Jste vyslechnuti a dostává se vám informace, že oni hlasovou schránku vypnout nemohou, ale na infolince 800123456 určitě někdo je, ať jen vyčkáte bez jakékoliv volby na lince. Tak se podle toho zařídíte, aby jste se dozvěděl, že žádný operátor není k dispozici a opět že je nutno volat v pracovní den. Znovu zavoláte na poruchy, kde vám jiný hlas poradí infolinku 800111111. Ta skutečně funguje, ale operátor je požadavkem na vypnutí Memoboxu trochu zaskočen. Čekal patrně spíše dotaz na přečíslování. Nabídne vám již důvěrně známá čísla na první infolinku a poruchy. Po námitce, že jste již všechno vyzkoušel se vám dostane informace, že ani oni hlasovou schránku vypnout nemohou, a že tedy skutečně nezbude, než počkat na pondělní ráno …

Další zaznamenanou chybou bylo účtování hovoru, který skončil na chybové hlášce. O nedělní noci jsem chtěl zkusit, zda již je telefonní síť opět v provozu. Z mobilního telefonu jsem volal pevnou linku jak jejím původním číslem, tak i novým. V obou případech jsem skončil na hlásce, hovořící o tom, že zrovna probíhá přečíslování, a ať zkusím zavolat později.

S tím se jistě dalo počítat a bylo to správné. Poněkud horší ale bylo, že se tato spojení naúčtovala. Ráno jsem volal na infolinku T-mobilu, kde potvrdili existenci hovorů, s tím, že hlášku zajišťoval Český Telecom a přišlo od něj kritérium přihlášení, jako kdyby se hovor uskutečnil. Prý se mám obrátit na Telecom. Když jsem zúpěl, že ale to si musí vyřídit T-mobil, neboť jemu, a nikoliv Telecomu platím v tomto případě peníze, jsem byl vyzván k písemné reklamaci. Ta se mi samozřejmě nemůže při ceně poštovného vůbec vyplatit. Kolik podobně postižených asi ještě bylo ... ?

Článek ze dne 24. září 2002 - úterý

Ušetřete peníze větším využitím proxy serverů