Tři nové studie z oblasti internetu a telekomunikací od společnosti Digimark
Internet, serverhousing, ASP, telekomunikace, datové služby, pozice mobilních
operátorů a mobilní internet v českých firmách 2002.
Studie "Internet, serverhousing, ASP v českých firmách 2002"
je výsledkem kvantitativního průzkumu trhu, který proběhl na přelomu listopadu a
prosince 2001 jehož se zúčastnilo 1957 respondentů z řad českých firem. Výzkum
obsahuje jak trendová data, tak i nové analýzy oproti studii "Internet v českých
firmách 2001". Jde opět o komplexní studii zaměřenou na trh s internetovými
službami.
Výzkum se zaměřuje na následující oblasti :
- služby poskytovatelů - webhosting, tvorba webu, konzultační a poradenské služby,
serverhousing, pronájem aplikací po síti - ASP, zabezpečení vnitřní sítě firmy,
vybudování elektronického obchodu
- poskytovatelé připojení - rozložení firemního trhu mezi poskytovateli, známost
značky, preference a preferenční faktory, efektivita oslovení zákazníků
- názory firemních uživatelů na připojení bezdrátem a ISDN
- názory firemních uživatelů na serverhousing a ASP
- typ připojení firem a trendy v této oblasti
Studie "Telekomunikace a datové služby v českých firmách 2002"
zčásti navazuje na studii "Telekomunikace v českých firmách 2001" a
obsahuje jak informace o vývoji trhu, tak zcela nové analýzy.
Výzkum je zaměřen na následující oblasti :
- vnímání operátorů ze strany zákazníka - názory respondentů na to, v jaké roli
na trhu působí dominantní operátor a alternativní operátoři
- úspěšnost v boji o místo v povědomí zákazníků - jak úspěšní jsou
operátoři v marketingovém působení na zákazníka
- telekomunikační služby - studie podrobně mapuje názory firem v oblasti
telekomunikačních služeb
- datové služby - využití datových služeb a jejich rozvoj, požadavky na datové
služby
- výběr operátora - jaké faktory firmy považují za důležité při výběru
operátora
Studie "Pozice mobilních operátorů a mobilní internet v českých
firmách 2002" je zaměřena na zmapování pozice mobilních operátorů na
trhu, zabývá se důvody výběru operátora a využití mobilního internetu ve
firmách. Studie obsahuje údaje o vývoji pozice mobilních operátorů na trhu.
Digimark
Článek ze dne 29. března 2002 - pátek