logo itpoint.cz

Valící se melouny se prodraží

O propagační soutěži Melouny se valí, pořádané akciovou společností Radiomobil, se v rámci vrcholící mediální kampaně dozvídá prakticky každý. Zdaleka ne už každý je však společností informován, že cena za jednu odeslanou soutěžní SMS je až pětkrát vyšší, než kolik stanoví běžný tarif.

O propagační soutěži Melouny se valí, pořádané akciovou společností Radiomobil, se v rámci vrcholící mediální kampaně dozvídá prakticky každý. Zdaleka ne už každý je však společností informován, že cena za jednu odeslanou soutěžní SMS je až pětkrát vyšší, než kolik stanoví běžný tarif.

Obrovské množství adresátů obdrželo od pořádající akciové společnosti adventní kalendář. Tato milá pozornost je zároveň významnou pomůckou pro vánoční soutěž Melouny se valí. V ní se každý den hraje o statisíce a jednou týdně pak o miliony korun. Čím větší počet SMS zpráv s heslem uživatel zašle, tím větší má šanci na výhru.

Kdo se nechá zlákat k této hře může být však velmi nemile překvapen. Na adventním kalendáři je opomenuta jedna zásadní informace - cena účtovaná společností za odeslání jedné SMS zprávy je totiž 5 Kč bez DPH, tzn. až pětkrát více, než kolik činí běžný tarif. Vzhledem k tomu, že jsou zde pravidla soutěže podrobně uvedena, tak uživatel jen těžko může tušit zradu ve výši ceny za odeslanou SMS a nemá důvod pídit se po dalších informacích.

Menší riziko hrozí u TWIST karet, kde je možnost sledovat průběžně náklady na využívání služeb. Naopak nejvíce ohroženy jsou např. rodiny, kde děti využívají tzv. partnerské karty. Společný účet přijde až v následujícím měsíci a překvapení tak může být velmi nemilé.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) se na základě dostupných podkladů domnívá, že Radiomobil zde nedostatečnými informacemi uvedl řadu spotřebitelů v omyl a způsobil jim tím škodu v nemalé výši.

SOS se proto otevřeným dopisem obrátilo na generálního ředitele společnosti Radiomobil, a. s., ve kterém požaduje jeho vyjádření, zejména zda společnost uznává nedostatečné informování v této věci a zda spotřebitelům, které uvedla v omyl, nahradí škodu.

 www.spotrebitele.cz

Článek ze dne 16. prosince 2002 - pondělí

Cool letní akce datového centra Coolhousing