logo itpoint.cz

Vyjádření společnosti Český Mobil ke zveřejněným výsledkům šetření ÚOHS

ÚOHS ve svém rozhodnutí konstatoval, že společnosti Eurotel a RadioMobil dlouhodobě znevýhodňovali všechny uživatele mobilních služeb v České republice a to tím, že účtovali svým zákazníkům výrazně vyšší ceny za volání do sítě Oskar, než byly srovnatelné ceny za volání do druhé konkurenční sítě.

Společnost Český Mobil se chce vyjádřit ke konečnému rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve věci cenové diskriminace při volání z ostatních mobilních sítí do sítě Oskar. Předseda ÚOHS ve svém rozhodnutí o odvolání dospěl k závěru, že Eurotel a RadioMobil v hospodářské soutěži omezovali svého konkurenta.

Společnost Český Mobil nebyla přímým účastníkem pravomocně ukončených správních řízení, avšak jejich výsledky se výraznou měrou týkají všech zákazníků sítě Oskar i všech ostatních českých uživatelů mobilních telefonů. ÚOHS ve svém rozhodnutí konstatoval, že společnosti Eurotel a RadioMobil dlouhodobě znevýhodňovali všechny uživatele mobilních služeb v České republice a to tím, že účtovali svým zákazníkům výrazně vyšší ceny za volání do sítě Oskar, než byly srovnatelné ceny za volání do druhé konkurenční sítě. Zákazníci tím byli odrazováni od využívání atraktivní nabídky Oskarových cenových plánů a společnosti Český Mobil tak nebyl umožněn ještě rychlejší růst.

"Jedná se o dobrou zprávu pro všechny uživatele českých telekomunikací," uvedla v souvislosti v výsledky šetření ÚOHS Karla Stephens, generální ředitelka společnosti Český Mobil. "Je zřejmé, že aktivity společností Eurotel a Radiomobil omezily výhody, které přinesl vstup Oskara na český trh mobilních telekomunikací."

Český Mobil věří, že společnosti Eurotel a Radiomobil v souladu s výsledným rozhodnutím ÚOHS a v zájmu všech českých uživatelů mobilních telekomunikačních služeb ihned pozastaví jimi používanou cenovou diskriminaci.

 www.oskarmobil.cz

Článek ze dne 4. června 2002 - úterý