logo itpoint.cz

Z veřejných telefonních automatů bude možné odesílat SMS zprávy a elektronickou poštu

Posílat e-maily a krátké textové zprávy z veřejných telefonních automatů Českého Telecomu bude možné již za několik týdnů.

Využívat nové služby v pevné telekomunikační síti bude velmi snadné. Zasílání e-mailů nebo SMS zpráv doslova "z ulice" bude dostupné komukoliv, 24 hodin denně. Stačí jenom přistoupit k veřejnému telefonnímu automatu, zvolit "SMS služba", zadat číslo mobilního telefonu (nebo e-mailovou adresu), zprávu napsat a stisknout "odeslat".

Zpráva, kterou zákazník vytvoří pomocí klávesnice stejně jako třeba na mobilním telefonu, se hned po zpracování doručí dohledovému centru PMS (Payphone Management System) společnosti Ascom. E-maily z něj prostřednictvím internetové jednotky ČESKÉHO TELECOMU IOL ihned odejdou k příjemci elektronické pošty. Krátké textové zprávy zase poputují sítí společnosti Fincom - Materna, která je součástí nadnárodního mobilního operátora Materna Group a vstoupí do tzv. SMS Centra Materna Group. Odsud potom budou směrovány přímo k majiteli příslušného mobilního telefonu.

"Vedle ohlašovaného zasílání SMS zpráv z veřejných telefonních automatů má již dnes také statisíce uživatelů možnost velmi snadno vytvářet a odesílat textové zprávy, melodie a obrázky z každého analogového nebo ISDN modemu Microcom prostřednictvím aplikace SMS FunTom . ČESKÝ TELECOM má již dnes síť, která svými přenosovými rychlostmi umožňuje i zasílání multimediálních zpráv, o kterých se hovoří jako o budoucnosti mobilních operátorů," uvedl Pavel Hloušek, president společnosti Fincom Group.

"Jsem přesvědčen, že se zákazníci ČESKÉHO TELECOMU mají na co již v blízké budoucnosti těšit. ČESKÝ TELECOM má všechny předpoklady výrazně promluvit do trhu krátkých textových (SMS) a budoucích multimediálních (MMS) zpráv a jsem rád, že jsme byli vybráni jako partner tohoto projektu", dodal.

Komunikaci mezi veřejnými telefonními automaty, SMS centrem a e-mailovou sítí a případně dalšími systémy operátorů umožní univerzální rozhraní - "translátor". Ten je součástí unikátního řešení, které pro ČESKÝ TELECOM vyvinul jeden z nejvýznamnějších dodavatelů SMS technologií - firma Logica.

Petr Kopecký, ředitel divize Telekomunikace ve firmě Logica, řekl : "Kroky ČESKÉHO TELECOMU ukazují, že dominantní fixní operátor může na trhu vystupovat jako dynamický hráč zavádějící inovativní služby. Jsme rádi, že se na tom můžeme podílet. Už proto, že občané v České republice tak budou moci zprostředkovaně využít služeb našeho Pražského produktového centra, jehož kompetence v oblasti vývoje a podpory systémů pro přenos SMS jsou světově ojedinělé."

"Zavedení uvedených služeb je součástí pokračujícího rozšiřování funkcí veřejných telefonních automatů a služeb ČESKÉHO TELECOMU vůbec. Vývoj nových technologií dokládá zvyšující se konkurenceschopnost fixní sítě naší společnosti, která mimo jiné vede i směrem ke konvergenci pevných a mobilních sítí", uvedl Jan Ander, ředitel pro telefonní automaty ČESKÉHO TELECOMU.

 www.telecom.cz

Článek ze dne 13. května 2002 - pondělí

Autorizované kurzy Red Hat Enterprise Linux