Základní přehled služeb, které umožňují digitální telefonní ústředny veřejné telefonní sítě
O plné digitalizaci telefonních ústředen informoval Český Telecom koncem června.
Digitální telekomunikační síť nabízí kromě značného zlepšení kvality spojení
i řadu doplňkových služeb - euroISDN, hlasovou záznamovou schránku Memobox, Malou
konferenci, Přesměrování hovorů na libovolné číslo, Pevné směrování hovorů,
Čekající hovor ...
O plné digitalizaci telefonních ústředen informoval Český Telecom koncem června >>>
. Digitální telekomunikační síť nabízí kromě značného zlepšení kvality
spojení i řadu doplňkových služeb - euroISDN, hlasovou záznamovou schránku Memobox,
Malou konferenci, Přesměrování hovorů na libovolné číslo, Pevné směrování
hovorů, Čekající hovor ...
- Memobox
Záznamová schránka Memobox funguje podobně jako klasický telefonní
záznamník. Na rozdíl od něj ale může zaznamenávat zprávy, i když právě
hovoříte - volajícímu se neozve obsazovací tón a Vy nepřijdete o žádnou
důležitou informaci. Na novou zprávu Vás schránka může upozornit a zavolá Vám na
libovolné číslo. Vzkazy si bez problémů vyzvednete z jakéhokoli telefonu s aktivní
tónovou volbou nebo z mobilního telefonu odkudkoli na světě. U každého typu
schránky můžete aktivovat službu Memobox E-mail. Tato služba Vám automaticky každou
novou zprávu oznámí zasláním e-mailu na libovolnou adresu, kterou si nastavíte.
- Čekající hovor
Během probíhajícího hovoru budete zvláštním tónem upozorněni na to, že
Vám právě volá další účastník. Nový hovor máte možnost ignorovat, nebo
převzít, můžete také zjistit, kdo volá, a podle toho se rozhodnout, případně
střídavě hovořit s oběma účastníky.
- Přesměrování hovorů
Buďte pro volající "doma", ať jste kdekoli! Všem bude stačit znát jen
jedno Vaše číslo a vždy se Vám dovolají. Stačí, když před odchodem aktivujete
službu a zadáte číslo, na němž Vás zastihnou, ať již na pevné lince nebo na
mobilním telefonu.
- Malá konference
Díky této službě lze hovořit se dvěma účastníky najednou nebo s každým
zvlášť. Pokud právě s někým hovoříte, můžete přibrat do hovoru dalšího
účastníka. Službu jednoduše ovládáte ze svého telefonu.
- Velká konference
- Můžete hovořit s několika dalšími telefonními účastníky najednou.
- Nemusíte absolvovat řadu jednání - vše můžete projednat v průběhu jediného
telefonátu a ušetřit tak mnoho času.
- Službu ovládáte přímo z Vašeho telefonu a nemusíte si pořizovat žádné další
příslušenství.
- Automatické buzení
Nastavte si čas a automatické buzení Vás spolehlivě vzbudí. Buzení může
trvat až tři minuty a bez Vaší odezvy se po pěti minutách opakuje. Službu si
aktivujete a ovládáte ze svého telefonu sami.
- Pevné směrování hovorů
Služba nejen pro Vaše děti. Volající je po 10 sekundách od zvednutí
sluchátka automaticky spojen na předem navolené číslo. Pokud do 10 sekund zadá jiné
číslo, volání probíhá běžným způsobem. Pevné směrování lze kdykoli změnit.
- Omezení odchozích hovorů
Máte možnost si vždy, když odcházíte od svého telefonu, jednoduše
zablokovat možnost volání meziměstsky, mezinárodně, na čísla se zvláštním
tarifem apod. Již nebudete platit nákladné hovory uskutečněné bez Vašeho vědomí.
- Provolba
Provolba je služba, která umožňuje přímo a rychle volat konkrétního
účastníka pobočkové ústředny. Vaši zákazníci se vždy dovolají přímo tam, kam
chtějí. Spojení je realizováno automaticky vytočením čísla pobočkové ústředny,
které je pro celou firmu stejné, a na ně navazuje číslo linky volaného účastníka.
Na rozdíl od obdobné služby na analogových ústřednách umožňuje v podobě
digitální ústředny více možností.
- Sériová linka
Sériová linka umožňuje, aby se v jednom okamžiku do firmy dovolalo několik
volajících na stejné telefonní číslo. Společnostem, které měly původně několik
telefonních čísel, nyní postačí jediné, ale počet telefonních linek zůstává
stejný nebo může být podle potřeby zvýšen. Je výhodné ji zavést společně se
službou Provolba.
Můžete si vybrat jednu ze tří variant zapojení sériové linky :
1) Sériová linka se sekvenčním výběrem - příchozí volání se vždy automaticky
směruje na první telefonní linku. Pokud je první linka obsazená, příchozí volání
se automaticky přesměruje na druhou linku. Je-li obsazená druhá linka, směruje se na
třetí, čtvrtou... (vždy na první volnou po obsazené telefonní lince v pořadí 1,
2, 3...). Na pobočkové ústředně můžete navíc omezit počet linek, které budou
obsazovány.
2) Sériová linka s náhodným výběrem - příchozí volání se vždy směruje na
náhodně vybranou telefonní linku.
3) Sériová linka s cyklickým výběrem - příchozí volání se vždy automaticky
směruje na telefonní linku, která následuje po posledně volané lince. Na pobočkové
ústředně můžete navíc omezit počet linek, které budou obsazovány.

Článek ze dne 10. července 2002 - středa