logo itpoint.cz

Aktuálně z CeBITu - 2N Telekomunikace

"Zákazníci u nás, jako u poměrně malé firmy, hledají to, co od velkých firem nedostávají. Chytré nápady, jak využít současné technologie pro získání úspory a konkurenční výhody. Jak nesrozumitelnou technologii proměnit v jednoduchý užitek pro firmu nebo živnostníka kdekoli na světě. A situace na trhu telekomunikačních služeb, s nimiž pracují naše produkty, je na celém světě poměrně vyrovnaná," říká Miroslav Hofman, předseda představenstva společnosti ...

Expozice české firmy 2N TELEKOMUNIKACE a. s., která vystavuje na největším evropském veletrhu IT a telekomunikací již počtvrté, budí značnou pozornost návštěvníků i dalších českých vystavovatelů. S plochou 75 metrů čtverečních je zároveň jednou z největších expozic českých firem.

"Už podruhé je hlavním motivem naší expozice logo GSM a PBX aplikace. Zákazníci u nás, jako u poměrně malé firmy, hledají to, co od velkých firem nedostávají. Chytré nápady, jak využít současné technologie pro získání úspory a konkurenční výhody. Jak nesrozumitelnou technologii proměnit v jednoduchý užitek pro firmu nebo živnostníka kdekoli na světě. A situace na trhu telekomunikačních služeb, s nimiž pracují naše produkty, je na celém světě poměrně vyrovnaná," říká Miroslav Hofman, předseda představenstva 2N TELEKOMUNIKACE a. s.

Ve čtvrtek navštívil 13. března navštívil expozici 2N také ministr ČR pro místní rozvoj Pavel Němec, který se živě zajímal o možnosti a prostředky českých firem při vstupu na trhy v zemích Evropské unie. Zástupců 2N se také dotázal na to, jak odborní návštěvníci a vystavovatelé vnímají účast české firmy na CeBITu. Ředitel Hofman k tomu řekl: "Účast firem našeho typu na evropských prezentacích považujeme za nezbytnou. Jen svojí vlastní aktivitou se můžeme vyrovnat své konkurenci v Evropské unii. Pokud české firmy nebudou mít za cíl oslovit zákazníky z EU, zůstanou jim jen domácí trhy. Buďme pragmatičtí - jak dlouho se jim podaří tyto trhy obhájit ?

Výsledkem této jednoduché úvahy jsou hospodářské výsledky 2N. Za rok 2002 společnost dosáhla obratu 318 milionů Kč, z toho činí export téměř 50%. Rozhodnutí aktivně hledat zákazníky v evropských a dalších zemích přineslo meziroční dynamiku nárůstu obratu 40%. Tím se také výrazně zvýšila produktivita práce na jednoho pracovníka, která činí 2,9 milionu Kč. Ve výrobních útvarech je produktivita ještě vyšší, přes 5 mil. Kč na jednoho pracovníka. Tato čísla jsou z mnoha pohledů lepší než u řady firem v Evropské unii."

Na závěr své návštěvy 2N si ministr Pavel Němec prohlédl produkty a služby, které firma prezentuje návštěvníkům veletrhu. V praxi si vyzkoušel využití GSM bran pro rozesílání komerčních SMS zpráv a seznámil se s telefonními ústřednami, určenými pro malé a střední podniky.

2n Telekomunikace

Článek ze dne 14. března 2003 - pátek