logo itpoint.cz

Alternativní operátoři ukousli ze společného koláče už na 200 tisíc zákazníků Českého Telecomu

Zhruba 200 tisíc zákazníků ztratil během posledních dvou let Český Telecom. Dalších 150 tisíc by měl podle odhadu alternativních operátorů ztratit do konce roku. Lidé buď zruší pevnou linku a volají pouze mobilními telefony, nebo využívají pevnou předvolbu operátora. Český Telecom má v současnosti 3,65 milionu klientů.

Zhruba 200 tisíc zákazníků ztratil během posledních dvou let Český Telecom. Dalších 150 tisíc by měl podle odhadu alternativních operátorů ztratit do konce roku. Lidé buď zruší pevnou linku a volají pouze mobilními telefony, nebo využívají pevnou předvolbu operátora. Český Telecom má v současnosti 3,65 milionu klientů.

Tomáš Gatek ze společnosti Atlantik FT odhaduje, že pevnou předvolbu operátora nyní využívá zhruba 70 tisíc zákazníků. Společnost Aliatel má 12 tisíc klientů s pevnou předvolbou, GTS devět tisíc, Contactel řádově tisíce, Tiscali dva tisíce, Czech On Line přes 1300 a eTel jeden tisíc. Další alternativní operátor Tele2 nabízí pouze vytáčenou volbu operátora.

Tele2 a Contactel se soustředí spíše na domácnosti a živnostníky, zatímco Aliatel, GTS nebo eTel poskytují služby především větším společnostem. Alternativní operátoři nabízejí ceny za místní hovor o tři až deset procent nižší než Český Telecom, u meziměstských hovorů rozdíl činí až 30 procent.

Zpravodaj

Článek ze dne 5. června 2003 - čtvrtek

Power BI Day 2018