logo itpoint.cz

Boj o zavedení jediného účtu za telekomunikační služby

ČTÜ by měl co nejdříve umožnit zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu, který podle sdělení Contactelu totiž představuje přibližně 27 % výnosů z hlasových telekomunikačních služeb a je nepřípustné, aby tento trh pro sebe monopolizoval jeden provozovatel, a to v situaci, kdy je trh de jure liberalizován ...

Contactel, vedoucí provozovatel telekomunikačních služeb a řešení, na středeční tiskové konferenci seznámil novináře s vývojem řešení svého požadavku na zavedení jediného účtu za telekomunikační služby. Po vleklých a neúspěšných jednáních s Českým Telecomem požádal Contactel v polovině dubna Český telekomunikační úřad, aby zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu svým rozhodnutím umožnil.

"Regulátor si od Contactelu vyžádal bližší informace o této záležitosti a začal tento problém promptně řešit," uvádí Michal Čupa, generální ředitel Contactelu. "Věříme, že regulátor v brzké době dospěje k rozhodnutí, které umožní zavedení konkurence v oblasti měsíčního paušálu. Ten totiž představuje přibližně 27 % výnosů z hlasových telekomunikačních služeb a je nepřípustné, aby tento trh pro sebe monopolizoval jeden provozovatel, a to v situaci, kdy je trh de jure liberalizován."

Contactel rovněž informoval novináře o stavu řešení dalších požadavků vůči Českému Telecomu, týkajících se například výše propojovacích poplatků, existence volného kreditu v tarifech dominantního operátora, propojení v oblasti ADSL, apod. Všechny tyto iniciativy Contactelu směřují k odstranění zbývajících překážek liberalizace.

Contactel

Článek ze dne 15. května 2003 - čtvrtek

ManDay.it 2018