Cesťáci potvrzují, že bezdrátové informační technologie se stávají pro firmu nezbytné

Zaměstnanci, kteří pravidelně cestují, jsou přesvědčeni o nezbytnosti bezdrátových informačních technologií pro jejich firmu - a to již rok poté, co se hotspoty (místa, kde se mohou lidé s přenosnými počítači bezdrátově připojit k Internetu) staly dostupné v kavárnách, hotelech a na letištích. V současnosti je na světe zhruba 20 000 hotspotů, přičemž do roku 2005 by se měl tento počet zvýšit na šestinásobek.

Zaměstnanci, kteří pravidelně cestují, jsou přesvědčeni o nezbytnosti bezdrátových informačních technologií pro jejich firmu - a to již rok poté, co se hotspoty (místa, kde se mohou lidé s přenosnými počítači bezdrátově připojit k Internetu) staly dostupné v kavárnách, hotelech a na letištích. V současnosti je na světe zhruba 20 000 hotspotů, přičemž do roku 2005 by se měl tento počet zvýšit na šestinásobek.

Podle právě zveřejněného mezinárodního průzkumu, který byl proveden mezi cestujícími pracovníky (road warriors), je 71 procent těchto uživatelů přesvědčeno, že Wi-Fi umožňuje získat komunikační, a tím i konkurenční výhodu. Zatímco pouze jeden z deseti cestujících pracovníků již Wi-Fi vyzkoušel, téměř 90 procent dotázaných využití bezdrátových technologií plánuje. Jedna třetina cestujících pracovníků z Asie prohlásila, že chtějí Wi-Fi vyzkoušet během příštích tří až šesti měsíců.

Tento průzkum rovněž odhalil, že cestující obchodníci bez přístupu na Internet se často ocitají v nepříjemných situacích vzhledem ke svým nadřízeným, spolupracovníkům a zákazníkům, kteří na své e-maily očekávají okamžitou reakci.

Když jsou tito pracovníci v kanceláři, 31 procent odpovídá na e-maily do jedné hodiny. Když jsou na cestách, pouze sedm procent odpovídá stejně rychle. Celých třicet procent cestujících pracovníků na cestách neodpovídá na emaily po 48 i více hodin. Jedna třetina dotázaných prohlásila, že následkem těchto zpoždění například zmeškali důležitou schůzku, měli menší příjmy, rozzlobili zákazníky, zklamali někoho z rodiny nebo dokonce přišli o práci - to vše kvůli tomu, že neměli během cestování přístup k Internetu včas.

Podle očekávání označili cestující pracovníci za nejžádanější místa letiště (77 procent), hotely (76 procent) a letadla (60 procent), ale zájem o připojení k bezdrátovému Internetu projevili i v automobilech, vlacích a nemocnicích.

Zabudovaná bezdrátová Wi-Fi komunikace je vnímána jako další logický krok ve vývoji přenosných počítačů - 70 procent cestujících pracovníků uvedlo, že až si budou kupovat nový notebook, plánují koupi modelu se zabudovaným Wi-Fi. Analytici předpokládají prudký nárůst prodeje bezdrátově komunikujících přenosných počítačů. Společnost IDC odhaduje, že bezdrátově komunikující notebooky budou představovat 42 procent všech mobilních počítačů prodaných v roce 2003 a 95 procent v roce 2006.

"Cestující pracovníci byli prvními spotřebiteli, kteří před více než 10 lety začlenili mobilní telefony do svého každodenního života - Wi-Fi bude procházet podobným cyklem," řekl Sean Maloney, výkonný prezident a generální ředitel Intel Communications Group. "Nyní se pro tuto technologie nadchli cestující pracovníci, ale mezi běžnými spotřebiteli se šíří daleko rychleji, než tomu bylo u mobilních telefonů."

Aby si mohli zaměstnanci a spotřebitelé vyzkoušet výhody Wi-Fi, bude ve čtvrtek 25. září uspořádán "Den bez drátů" (One Unwired Day), kdy bude veřejný přístup k bezdrátovému Internetu zdarma. Této akce se účastní tisíce Wi-Fi hotspotů po celých Spojených státech. Den bez drátů je sponzorován mobilní technologií IntelR CentrinoT, předními poskytovateli bezdrátových internetových služeb, výrobci notebooků, prodejci, majiteli hotspotů, poskytovateli obsahu a výrobci softwaru.
Seznam hotspotů umožňujících 25. září bezplatný zkušební Wi-Fi přístup je dostupný na adrese www.intel.com/unwire

Průzkum "Road Warriors and Wi-Fi" byl sponzorován společností Intel a realizován pod vedením mezinárodní výzkumné a analytické agentury The Brain Group. Samotný průzkum byl prováděn pomocí speciálního dotazníku se zaměřením na způsoby, jak často cestující pracovníci udržují kontakt se spolupracovníky a klienty a co si myslí o možnostech zpřístupněných technologií Wi-Fi. Průzkum probíhal na letištích, osobním rozhovorem s cestujícími podnikovými uživateli - vybráni byli ti, kteří vyráží na vícedenní cesty minimálně 8 až desetkrát do roka. Celého průzkumu se zúčastnilo 437 takových pracovníků z různých částí světa, konkrétně z Asie, Kanady, Evropy, Latinské Ameriky a Spojených států. Tazatelé působili na letištích v New Yorku (JKF), Atlantě, Seattlu a v Ottawě v Kanadě. Statistická chyba je +/- 4,9 procenta.

Road Warriors & Wi-Fi

Článek ze dne 15. září 2003 - pondělí

Všechna firemní zařízení Android pod kontrolou
Aktuální články

Jak zvýšit efektivitu provozu datového c...

Spolehlivá ochrana a ukládání dat pro po...

SUSE Linux Enterprise Server pro KunLun ...

Zálohování a obnova dat pro virtuální se...

Novicom představí svá řešení na 20. ročn...

itself investuje 50 milionů korun do mod...

Dopady eIDAS a GDPR nejen do veřejné spr...

Novicom opět na konferenci SecTec Securi...

Nové nástroje InterBase 2017 pro plný mo...

Barracuda Web Security Service v cloudu ...

GPS navigace Mio 5400 je mezi nejpopulár...

Efektivnější ochrana firemních sítí a e-...

Eplan a Rittal představují možnosti vývo...

Nová verze podnikové automatizační platf...

Efektivní výroba KOVONA SYSTEM s podporo...

Mobilní data nejsou v Česku drahá, v Pol...

Změny smluv na dálku lze do 14 dnů odvol...

Snadná správa uživatelských práv v Micro...

WiFi router Turris Omnia na veletrhu CeB...

Profesionální displeje Panasonic se záru...