logo itpoint.cz

Co znamená zvýšení provozu T-Mobile od 9 do 12 hodin v den bojkotu o necelé procento

Fakticky to ale zatím znamená tolik, že v době tradičně největší komunikační špičky zákazníci měli zapnuté telefony a že těch zákazníků byl celkem běžný počet (a pokud jich některý z posledních úterků bylo míň, pak 14. ledna). Bojkot byl však ohlášen na 24 hodin, nikoli na tři hodiny v největší špičce. A vypnutý telefon nebyl jedinou formou protestu, pouze tou krajní, ke které jsme zákazníky vyzývali pouze za předpokladu, že sami tím neutrpí újmu.

RadioMobil ještě v úterý 28.1. odpoledne oznámil, že se ho bojkot nikterak nedotkl, naopak od 9 do 12 hodin zaznamenal o necelé procento více přihlášených účastníků sítě, než v úterý 14. ledna.

Co to znamená pro výsledek bojkotu ? Zatím vůbec nic. Dokonce se to v kontextu předchozích prohlášení firmy dá přeložit do češtiny tak, že kromě hodin 9 - 12 T-Mobile zaznamenal výrazný pokles využívání služeb sítě.

Fakticky to ale zatím znamená tolik, že v době tradičně největší komunikační špičky zákazníci měli zapnuté telefony a že těch zákazníků byl celkem běžný počet (a pokud jich některý z posledních úterků bylo míň, pak 14. ledna). Bojkot byl však ohlášen na 24 hodin, nikoli na tři hodiny v největší špičce. A vypnutý telefon nebyl jedinou formou protestu, pouze tou krajní, ke které jsme zákazníky vyzývali pouze za předpokladu, že sami tím neutrpí újmu.

Vypovídací hodnota oznámeného údaje je tedy minimální. Takovou hodnotu může mít až celkové vyhodnocení celých 24 hodin, které přitom bude brát v úvahu veškeré srovnatelné údaje: tedy jak počet přihlášených uživatelů, tak především počet odchozích hovorů a SMS a také počet deklarací a vyjádřených nesouhlasů, jaké toho dne firma obdržela na své emailové adresy, faxy a telefony. Teprve poté bude možné spolehlivě vyhodnotit výsledek bojkotu.

Během úterka jsem byl několikrát tázán, zda akci v takovém případě považuji za úspěch. Pokud se ukáže, že rozsah bojkotu byl blízký nule, nemůže nikdo tvrdit, že bojkot byl úspěšný. Pro sebe osobně ale nemůžu ve vztahu k bojkotu mluvit o úspěchu či neúspěchu. O tom si promluvím později podle toho, jaký RadioMobil zaujme postoj k návrhu připravovanému v naší pracovní skupině a co se případně podaří dojednat.

Výsledek bojkotu (jakýkoliv) nijak neovlivní naší práci nad návrhem, ani ochotu si o něm se zástupci operátora promluvit, s jednoduchým cílem dosáhnout uživatelsky příznivého řešení. Až podle těchto výsledků budu moci jasně odpovědět na otázku, zda podniknuté kroky (včetně bojkotu) byly úspěšné či neúspěšné.

Roman Joura

tmo.webpark.cz

Článek ze dne 30. ledna 2003 - čtvrtek

QuBit Conference Prague 2019 is open!